یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

«آذر، شهدخت، و ... دیگران» جلوی دوربین می‌رود/

افخمی می نویسد، شیرمحمدی می سازد

بهروز افخمی و مرجان شیر محمدی در مراسم افتتاحیه فیلم راه آبی ابریشم به کارگردانی محمد بزرگ نیا

سینماپرس-گروه سینما/مرجان شیرمحمدی قرار است فیلم نامه «آذر، شهدخت، و ... دیگران» را که برگرفته از داستانی به همین نام و به قلم خودش است به عنوان اولین تجربه کارگردانی جلوی دوربین ببرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مرجان شیرمحمدی که پیش از این سابقه بازی در جلوی دوربین و طراحی صحنه و لباس چند پروژه سینمایی را داشت قرار است یکی از داستان های خود را با نام «آذر، شهدخت، و ... دیگران» با فیلمنامه ای از بهروز افخمی جلوی دوربین ببرد.

 

پیش از این محمدعلی حسین نژاد تهیه کننده فیلم سینمایی «تهران ـ طهران» قرار بود تهیه کنندگی فیلم شیرمحمدی را برعهده بگیرد و حتی برای صدور پروانه ساخت اقدام کرد اما به دلیل تامین نشدن بودجه ساخت فیلم قرار است بهروز افخمی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده بگیرد.

 

مرجان شیرمحمدی نویسنده و بازیگر سینمای ایران که پیش از این سابقه بازی در فیلم سینمایی «پر پرواز» را داشته است و مجموعه داستان کوتاهش مورد توجه منتقدان کتاب قرار گرفته این روزها مشغول آماده‌سازی برای ساخت فیلمی بر اساس یکی از قصه‌های کوتاه خودش است.

 

بهروز افخمی همسر شیرمحمدی قرار است این قصه را به فیلم‌نامه تبدیل کند تا توسط محمدعلی حسین‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده برای صدور پروانه ساخت به اداره نظارت و ارزشیابی ارسال شود.

 

بهروز افخمی همسر شیرمحمدی که فیلمنامه این کار را نوشته است درباره این کار می گوید: نوشتن یک فیلمنامه اقتباسی نیاز به یکسری ظرافت ها برای تبدیل قصه به درام دارد که «آذر، شهدخت، و ... دیگران» دارای این ویژگی است.

 

وی درباره زمان ساخت این فیلم می گوید: منتظریم بعد از انتخابات ریاست جمهوری برای صدور پروانه ساخت اقدام کنیم که این مسئله نیازمند شرایط مناسب و فصل فیلمبرداری است.

 

افخمی پیش از این تجربه اقتباس از ادبیات ایران را داشته است و رمان «گاو خونی» نوشته جعفر مدرس‌صادقی را به فیلمی به همین نام تبدیل کرد که با بازی عزت‌الله انتظامی و بهرام رادان توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند.

 

مرجان شیرمحمدی نویسنده و بازیگر سینمای ایران و همسر بهروز افخمی پیش از این در فیلم‌های سینمایی مرسدس (مسعود کیمیایی)؛ پر پرواز ( خسرو معصومی)؛ و ملاقات با طوطی (علیرضا داوودنژاد) به ایفای نقش پرداخته است.

 

او همچنین برای نگارش مجموعه داستان کوتاه بعد از آن شب به همراه میترا الیاتی برای مادمازل کتی برنده جایزه بهترین مجموعه داستان اول در دوره دوم جایزه هوشنگ گلشیری شد.

 

فیلم سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا» ساخته رسول صدرعاملی از روی یکی از قصه‌های مجموعه داستان «بعد از آن شب» نوشته مرجان شیرمحمدی ساخته شده است.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.