یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

چرا خوانندگان به اجراهای خارجی روی آورده‌اند/4

علی اوجی: بدلیل داغ شدن موزیک های داخلی، اجراهای خارج از کشور رونق گرفته است

علی اوجی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ علی اوجی معتقبد است: داغ شدن موزیک های داخلی به رونق گرفتن اجرای گروه ها در خارج از کشور منجر شده است.

علی اوجی تهیه کننده و مدیربرنامه های موسیقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: اجراهای خارج از کشور به دلیل داغ شدن موزیک های داخلی نزد ایرانیان خارج از کشور این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده است.

 

وی افزود: اشخاصی که خارج از کشور هستند و به نوعی از وطن خود دور هستند تمایل پیدا کرده اند که موسیقی های داخلی را بشنوند و به موسیقی های کشور خود گوش فرادهند. این مسئله باعث شده است بازار کنسرت ها در خارج از کشور داغ شود و خوانندگانی که موسیقی شان در داخل و خارج هوادار پیدا کرده اند با اجراهای موفق و پرمخاطبی مواجه شوند.

 

این تهیه کننده تصریح کرد: بالا رفتن کیفیت اجراها در کشور و پرمخاطب بودن آن ها نیز باعث شده این اجراها در خارج از کشور هم مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند، خوانندگانی که ترانه های شان در داخل و خارج به گوش ایرانیان آشناست و چندان فرقی نمی کند اجرا در داخل کشور باشد یا خارج از کشور در هر صورت مخاطب را به سمت خود می کشاند.

 

وی ضمن بیان اینکه برپایی کنسرت در خارج از کشور نسبت به داخل از سختی های بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: یک نکته ای که وجود دارد این است که در خارج از کشور شرایط دیگری برای برپایی کنسرت حاکم است، در آنجا شرایط برپایی کنسرت خیلی سخت تر است چراکه ویزا، گرفتن سالن و اقامت به راحتی امکان پذیر نیست و از طرفی به نسبت اینکه ایرانیان کمتری در آن جا حضور دارند مخاطب کمتری هم وجود دارد.

 

اوجی ادامه داد: در داخل ایران اجرای کنسرت راحت تر صورت می گیرد، در حال حاضر شرایط گرفتن مجوز نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و میزان کنسرت هایی هم که برگزار می شود نسبت به قبل بیشتر شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسته به محبوبیت خواننده اجراها در نقاط مختلف فرق می کند ولی در هر صورت خواننده ای که مخاطبان خود را دارد و محبوب باشد معمولا در اجراها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه می شود.

 

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.