یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲

سعید الهی دبیر هیأت ساماندهی صنوف سینمایی:

بازگشایی خانه سینما تنها با حضور صنوف قانونی به نفع اهالی سینماست

هیات ساماندهی صنوف سینمایی

سینماپرس- گروه سینما/ دبیر هیأت ساماندهی صنوف سینمایی معتقد است بازگشایی خانه سینما تنها با حضور صنوف قانونی به نفع اهالی سینما بوده و سینماگران در غیر این صورت مجدداً پس از مدت کوتاهی دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی در نشست هفتگی با  اعضای شورای مرکزی برخی صنوف سینمایی در محل دفتر هیأت ساماندهی گفت: خلاء های قانونی در حوزه سینما به حدی مشهود است که نمی توان تاثیرات منفی آن را در ارتقای سینمای ایران انکار کرد. اگر چه موفقیت های بین المللی سینماگران کشور با وجود همین نقصان های حقوقی تاکنون صورت گرفته ولیکن حضور قانون به هرگونه پیشرفت کمک مضاعف خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: پایگاه اجتماعی اهالی فرهنگ و هنر به ویژه سینماگران فهیم در میان اقشار مختلف جامعه نباید منجر به برخی اقدامات و خواسته های فرا قانونی شود و انتظار می رود اهالی سینما در تمکین و اطاعت از قانون همواره نسبت به سایر مردم پیش قدم شوند تا در ساخت جامعه ای مدرن و در حال توسعه سهیم باشند.

 

دبیر هیأت ساماندهی صنوف سینمایی با اشاره به ضرورت بازگشایی خانه سینما خاطر نشان ساخت: بنده از ابتدای حضورم در هیأت ساماندهی و در جلسات مشترک با آقای شمقدری بر باز شدن این خانه منتهی در چارچوب مقررات و ضوابط جاری وزارت ارشاد تاکید داشته ام چرا که هرگونه رفتار سلبی بدون هدف، در برابر اصحاب فرهنگ و هنر ناصحیح و غیر موثر بوده و نتیجه ای نخواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: اگرچه فعالیت خانه سینما به دلیل عدول از برخی موارد مندرج در اساسنامه غیرقانونی اعلام شد ولی پس از رفع و اصلاح آنها می بایست در انتظار باز شدن مجدد آن بود به شرطی که در اجرای صحیح قانون و اساسنامه جدید مانع تراشی صورت نگرفته و سینماگران توقع یک اقدام غیر قانونی را نداشته باشند.

 

سعید الهی گفت: در مسیر اصلاحات، نگاه به قانون به جای سلیقه های غیر کارشناسی و غیر حقوقی بهترین و تنها گزینه بوده و با توجه به تاکید اساسنامه جدید مبنی بر اینکه خانه سینما مجموعه ای متشکل از صنوف قانونی و مستقل است، حضور تنها نمایندگان صنوف قانونی در مجمع عمومی خانه سینما به نظرم امری کاملاً بدیهی است.

 

وی اظهار داشت: خانه سینما به محض دریافت مجوز از هیأت رسیدگی به موسسات و مراکز فرهنگی وزارت ارشاد و بازگشایی، نیازمند برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب هیأت مدیره جدید است که با توجه به توافق هیأت 7 نفره مبنی بر عضویت صنوف قانونی، این امر در حال حاضر تنها با شرکت 11 صنفی که طی یکسال گذشته مجوز ارشاد دریافت کرده اند امکان پذیر است.

 

وی در آخر یادآور شد: آنگونه که بنده اطلاع دارم نمایندگان هیأت مدیره سابق خانه سینما و وزارت ارشاد تا حد امکان اختلافات حقوقی را مرتفع کرده اند و تلاش صنوف برای قانونی شدن طبق اساسنامه جدید، کاملاً ضروری است.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.