یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

قوانین رای‌گیری در 2 بخش آکادمی اسکار تغییر کرد

اسکار

سینما پرس-گروه سینما/ قوانین آکادمی اسکار برای چگونگی رای اعضایش به انتخاب نامزدهای نهایی 2 بخش «فیلم غیرانگلیسی زبان» و «مستند کوتاه» تغییر کرد.

به گزارش سینما پرس، آکادمی اسکار با اعمال قانون جدیدی در قوانین خود این امکان را به تمامی اعضایش می‌دهد که در رای گیری برای انتخاب نامزدهای نهایی 2 بخش «فیلم غیرانگلیسی زبان» و «مستند کوتاه» شرکت کنند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، خبر تغییر قانون در این 2 بخش پس از برگزاری جلسه‌ سران آکادمی به صورت همزمان در نیویورک و کالیفرنیا منتشر شد.

 

در سال‌های گذشته اعضای آکادمی اسکار در صورتی واجد شرایط رای دادن برای انتخاب نامزدهای نهایی 2 بخش «فیلم غیرانگلیسی زبان» و «مستند کوتاه» بودند که آثار ارسالی به این بخش‌ها را در سینما یا محیطی سینما گونه تماشا کرده باشند، اما براساس قانون جدید تصویب شده، آکادمی اسکار موظف است برای تمامی اعضای خود «دی وی دی» آثار ارسالی به این بخش‌ها را بفرستد تا اعضاء آکادمی این آثار را تماشا کنند و در نهایت به نامزدهای نهایی رای دهند.

 

این تغییر قانون علاوه بر 2 بخش «فیلم غیرانگلیسی زبان» و «مستند کوتاه» شامل بخش‌های «فیلم مستند»، «انیمیشن کوتاه» و «لایو – اکشن» (Live Action) نیز می‌شود.

 

بنابراین از سال جاری همه اعضای آکادمی اسکار حق شرکت در رای گیری برای انتخاب نامزدهای نهایی تمامی 24 بخش این مراسم سالیانه را دارند.

 

هاوک کوچ؛ نماینده آکادمی درباره هدف از این تغییرات گفت: تغییرات در قوانین آکادمی اسکار در راستای تلاش‌های ما برای گسترش حضور اعضاء در تمام جنبه‌ها و فعالیت‌های آکادمی که شامل رای گیری نیز می‌شود، صورت می‌گیرد.

 

وی در ادامه نیز افزود: ما قصد داریم به اعضای آکادمی این فرصت را بدهیم تا همه این آثار برجسته‌ای که ارسال می‌شوند را تماشا و انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.