شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

جایزه بهترین اثر جشنواره مستند کانادا به «دختران اژدها» رسید

فیلم دختران اژدها

سینما پرس- گروه سینما/ «دختران اژدها» ساخته اینیگو وستمیر از آلمان جایزه بهترین مستند سینمایی بین‌المللی این دوره از جشنواره مستند کانادا را به خود اختصاص داد.

به گزاش سینما پرس، این دوره از جشنواره مستند کانادا (The Hot Docs Canadian International Documentary Festival) روز گذشته در حالی به پایان رسید که  اعضای هیات داوران این جشنواره، جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به «دختران اژدها» (Dragon Girls) ساخته اینیگو وستمیر از آلمان اهدا کردند.

 

«دختران اژدها» که پیش از این با استقبال خوب منتقدان و کارشناسان سینمایی حاضر در جشنواره فیلم مستند آمستردام نیز روبرو شده بود، درباره دختران جوانی هستند که در محل پیدایش کونگ فو که در خارج از پکن است در حال آموختن فنون رزمی هستند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، مستند سینمایی «کوهستان‌های ابری» (Cloudy Mountains) ساخته ژو یو از چین که داستان یک پدر و پسر را به تصویر می‌کشد نیز توانست جایزه ویژه هیات داوران این دوره از جشنواره مستند کانادا را از آن خود کند.

 

جایزه بهترین اثر مستند کانادایی این جشنواره بین‌المللی نیز به «زمانی که من راه می‌روم» (When I Walk) ساخته جیسون داسیلوا اهدا شد. همچنین هیات داوران بخش آثار کانادایی نیز جایزه ویژه خود را به «الفی ستاره‌ها» (Alphee of the Stars) ساخته هیوگو لاتولیپ اهدا کردند.

 

انتهای پیام/ م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.