دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

فرهنگ کتاب خوانی از دیدگاه هنرمندان/ 1

محمود پاک نیت: جامعه‌ای که همه افراد آن اهل مطالعه باشند، جامعه‌ای پیشرو است

محمود پاک نیت

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ محمود پاک نیت به بیان دیدگاه های خود در رابطه با مطالعه پرداخت و بیان کرد: جامعه ای که هم هنرمندان و هم سایر اقشارش اهل مطالع باشند، جامعه ای پیشرو هستند.

محمود پاک نیت بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتردر گفت و گو با خبرنگار سینما پرس اظهار داشت: مطالعه، رکن اساسی کار هنرمندان است اگر مطالعه و کتاب خواندن از آنها گرفته شود به طور حتم درهای آگاهی به روی آنها بسته می شود، من معتقدم یک هنرمند باید آشنایی کامل نسبت به هرآنچه که در آن فعالیت می کند داشته باشد که این آشنایی و آگاهی جز از طریق مطالعه به دست نمی آید.

 

وی ادامه داد: از آنجا که هر روز در عرصه هنر اتفاقات جدیدی به وقوع می پیوند و هر روز کتاب هایی تازه در این عرصه منتشر می شود بنابراین یک هنرمند باید در این مسئله به روز باشد و از طریق مطالعه کتاب، مجلات و روزنامه ها آگاهی خود را به روز کند علاوه بر آن باید در رشته ها و شاخه های دیگر نیز سطح آگاهی و دانش خود را بالا ببرد.

 

این بازیگر ضمن بیان اینکه هنرمندان و به خصوص بازیگران نقش مهمی در تشویق مردم برای مطالعه و کتابخوانی دارند، تصریح کرد: تشویق مردم به سمت مطالعه شاید یک رسالت برای هنرمندان محسوب شود، جامعه ای که در آن هم هنرمندان و هم سایر اقشار آن اهل مطالعه باشند مطمئنن یک جامعه پیشرو است.

 

پاک نیت در مورد حضور خود در نمایشگاه بین لمللی کتاب تهران گفت: من هرسال به این نمایشگاه می روم و برگزاری این نمایشگاه را یک رویداد مثبت و خوب در عرصه فرهنگ کشور می دانم، اشتیاق مردم برای بازدید از این نمایشگاه برایم بسیار جذاب است ضمن آنکه معتقدم برگزاری این نمایشگاه می تواند در جذب مردم به سمت مطالعه کتاب مفید باشد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.