چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰

گذری بر صحنه های تئاتر/

هنگامی که یک نویسنده برای مرگ خود قرار داد می بندد

قرارداد با مرگ

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نمایش «قرار داد با مرگ» کاری از گروه تئاتر مردم و به کارگردانی داریوش مؤدبیان از 18 فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته است.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، نمایش «قرار داد با مرگ» به  نویسندگی اسلاومیر مروژک نویسنده لهستانی از 18 فروردین ماه در تماشاخاه ایرانشهر به روی صحنه رفته است.این نمایش که با بازی داریوش مؤدبیان و کوروش سلیمانی اجرا می شود اثری از گروه تئاتر «مردم» است.

 

گروه تئاتر مردم در سال 1344 به سرپرستی علی نصیریان تشکیل شد و اکنون پس از سالها و با نمایش «قرارداد با مرگ» بار دیگر احیا شد.

 

داستان این نمایش در مورد نویسنده ای بازنشسته است که به دلیل بیماری قلبی تصمیم می گیرد دو، سه سال باقیمانده عمر خود را در یک هتل مجلل بگذراند اما برخلاف تصورش طول عمر این نویسنده طولانی تر از آنچه می اندیشیده، شده است.

 

وی که اکنون دچار مشکل مالی شده است به ناچار تصمیم می گیرد به استقبال مرگ رفته و برای رسیدن به هدف خود از مهماندار شیفت شب هتل به نام موریس درخواست می کند که پس از نوشتن یک قرارداد وی را در ازای گرفتن باقیمانده داراییش به قتل برساند...

 

طنز تلخ و گزنده از ویژگی های بارز این نمایش و یکی از ویژگی های نمایشنامه های اسلاومیر مرژوک است، از این نویسنده تا کنون چندین نمایشنامه در ایران به روی صحنه رفته است.

 

گفتنی است نمایش «قرار داد با مرگ» به کارگردانی داریوش مؤدبیان هرشب ساعت 21 در تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقمندان به تئاتر است.

 

انتهای پیام/ع/ب/ن.ف 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.