سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

احمد علامه دهر عنوان کرد:

انصرافم از اجرای عمومی «روز سیاوش» قطعی است

احمد علامه دهر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بازیگر تئاتر با اشاره به مشکلات پیش آمده برای نمایش «روز سیاوش» در جشنواره تئاتر فجر از عدم حضور خود در اجرای عمومی این نمایش خبر داد.

احمد علامه دهر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اتفاقاتی که در اجرای نمایش «روز سیاوش» در جشنواره تئاتر فجر رخ داد و(آماده نبودن لباس نقش افراسیاب و به صحنه رفتن وی با یک تی شرت)، من از حضور خود در اجرای عمومی این نمایش انصراف دادم. احتمالا بهرام ابراهیمی جایگزین من در این نمایش می شود.

 

علامه دهر در مورد فعالیت های تئاتری خود در سال 92 ، تصریح کرد: قرار است که در جشنواره تئاتر آیینی و سنتی با دو نمایش به کارگردانی علی یداللهی و آقای احمدی حضور پیدا کنم که در حال حاضر مشغول تمرین این دو نمایش هستم.

 

این بازیگر پیشکسوت تئاتر در مورد وضعیت تئاتر در سال گذشته بیان کرد: به عقیده من وضعیت تئاتر در سال گذشته به هیچ وجه در شأن این هنر نبود، مسئولان باید به این فکر کنند که هنرمندان تئاتر چگونه با این وضعیت می توانند هم به کار خود بپردازند و هم گذران زندگی کنند.

 

علامه دهر خاطر نشان کرد: اگر نیمی از سرمایه ای را که برای فوتبال در نظر می گیرند را به تئاتر و به فرهنگ این مملکت اختصاص بدهند بدون شک تئاتر رشد خواهد کرد، در همه دنیا تئاتر یکی از نشانه های تمدن هر کشوری محسوب می شود، چه خوب است که در کشور ما هم فکری به حال این مسئله شود.

 

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان تئاتر در کشور ما اصلا حمایت نمی شوند و به خاطر دغدغه نان سرخورده می شوند در صورت ادامه این روند افرادی که قصد نابودی تئاتر را دارند به هدفشان خواهند رسید. 

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.