سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

بازیگر فیلم «خاکستر و برف» در گفت و گو با سینما پرس /

دیرباز: 15 کیلو اضافه وزن ارزشش را داشت

کامبیز دیرباز در  نشست فیلم «خاکستر و برف» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/کامبیز دیرباز در مورد پذیرفتن نقشی با این ریسک گفت: فکر می کنم فیلم حتما ارزش این را داشت که ریسک های اضافه و کم کردن وزن را بپذیرم.

کامبیز دیرباز در مصاحبه با سینماپرس درباره چرایی اضافه کردن وزن در فیلم «خاکستر و برف» اظهار داشت: من فیلمنامه را خوانده بودم و با اینکه در آن اشاره ای به چاق بودن نقش «احسان» نداشت اما حس کردیم این 15 کیلو اضافه کردن کمک بهتری به فیلم خواهد کرد. حتی در دیالوگ ها هم اشاره به این می شود که از نظر روس ها بزرگترین لذت زندگی خوردن و نوشیدن است.

 

وی در مورد پذیرفتن نقشی با این ریسک گفت: فکر می کنم فیلم حتما ارزش این را داشت که ریسک های اضافه و کم کردن وزن را بپذیرم. بعد از اینکه فیلم را دیدم باز بیشتر از روزی که فیلمنامه را خواندن فکر می کنم که ارزشش را داشت.

 

وی افزود: من اگر فکر می کردم فیلم خوبی نیست از روز اول بازی نمی کردم. وقتی شروع کردن به گرفتن پلان اول قطعا نه من همه عوامل با امید اینکه فیلم خوبی خواهد شد شروع به کار کردیم.

 

دیرباز که در فیلم «دوئل» و سریال «نابرده رنج» را در کارنامه خود دارد در مورد خطر کلیشه شدن در ژانر دفاع مقدس بیان داشت: ترسی از کلیشه شدن ندارم و از ای هم نمی ترسم که فقط کارهای دفاع مقدسی به من پیشنهاد شود. چون ژانری ست که فیلمنامه های دفاع مقدس یا فیمنامه هایی که به جنگ مربوط می شود خیلی طیف وسیعی دارد.

 

این بازیگر در مورد داشتن تعمد در انتخاب این ژانر گفت: از آن لذت می برم و کاملا انتخابی حسی ست. دغدغه شخصی من است. صد در صد فیلمنامه هایی زیادی به من پیشنهاد شده که از میانشان این فیلم ها را پذیرفته ام اما آنهایی را که دوست داشتم دفاع مقدسی در آمده اند.

 

گفتنی ست؛ روح الله کارگردان فیلم «خاکستر و برف» هم در مصاحبه با سینماپرس علت انتخاب دیرباز را در این فیلم اینگونه برشمرد: کامبیز دیرباز به لحاظ استایل کلی بدن و همکاری برای زیاد کردن وزن بدن و نوع گریمی که روی صورتش نشست شاید یکی از انتخاب های خوب ما بود.

 

وی افزود: برایم خیلی مهم بود که یک آشنایی زدایی با مخاطب شود. دیرباز را همه در فیلم های قبلی با تیپ های دیگرشان به یاد می آورند. اینجا اما به نظر من متفاوت ترین نقشش را رائه کرد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.