یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸

گزارشی نشست فیلم «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند»/

نرگس آبیار: نمی‌دانم چرا در برج میلاد کیفیت فیلم افت کرد

نشست فیلم «اشیاء از آنچه در آئینه می بینید به شما نزدیک ترند» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ تهیه کننده فیلم «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند» در مورد دلیل کیفیت پایین فیلم خود گفت: پیش از این اکران روی پرده کوچکتر داشتیم اما چنین اتفاقی رخ نداده بود نمی دانم چرا در برج میلاد کیفیت فیلم پایین آمد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در این نشست نرگس آبیار؛ نویسنده و کارگردان، ابوذر محمدی و محمدحسین قاسمی؛ تهیه کنندگان، منصور ظهوری؛ مدیر فیلمبرداری، گلاره عباسی و محسن بیگدلو؛ بازیگران، پیمان خکسار، تدوینگر و محمدرضا شهیدی فر؛ مجری و کارشناس حضور داشتند.

 

در ابتدانی نشست نرگس آبیار؛ کارگردان و نویسنده در مورد داستان فیلم اعلام کرد: 2 سال پیش داستان فیلم را بر اساس اتفاقی که برای یکی از آشنایانم افتاده بود نوشتم.

 

وی در پاسخ به تولید کوتاه 50روزه هم گفت: سینمای مستقل همین است و یک تولید جمع و جور را می طلبد.

 

محمد حسین قاسمی؛ تهیه کننده در مورد بودجه فیلم اظهار داشت: از هیچ ارگان دولتی یک ریال هم نگرفتیم. نمی گویم زمینه اش وجود نداشت ما به آن سمت حرکت نکردیم. بخش بازار به لحاظ تولیدی خیلی سخت بود و 40% کار ما در بازار تهران انجام گرفت! امیدواریم فیلم مخاطب پیدا کند. بازار اکران قابل پیش بینی نیست. شما به اکرانی که با 9 نفر در سالن انجام می گیرد می گویید اکران خوب؟

 

نرگس آبیار در ادامه نشست گفت: داستان فیلم من تکیه بر عطف داستانی ندارد و بیشتر تاکیدم روی لحظات، فضا سازی و جزئیات یک زندگی بوده است.

 

وی در مورد دلیل نام گذاری «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند» اظهار داشت: این جمله یک هشدار است به سرنشینان که شاید یک شی به شما نزدیکتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. اتفاقات پیش پا افتاده ای ممکن است وقایعی را پیش بیاورد که ما از آن غافلیم.  فیلم من فمنیستی نیست. در غالب خانواده های سنتی مردها همینطورند. من خصوصیات مثبت و منفی آن ها را باهم نشان دادم.

 

آبیار در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس درباره افت کیفیت تصویر در نمایش گفت: در یکی دو سالن نمایش خصوصی داشتیم اما این مشکل به وجود نیامده بود البته صفحات نمایش کوچکتر از این بودند. باید بررسی کنیم ببینیم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگر سینماپرس مبنی بر مشکل صداگذاری بیان داشت: صدا در سالن با مشکل پخش می شد. صداهای اضافه به گوش می رسید. من مرتبا پیامک می زدم که لول صدا را بالا  پایین کنند و خیلی جاها اصلا حواسم به فیلم نبود.

 

این کارگردان به سوال دیگر خبرنگار سینماپرس درباره در ستایش دروغگویی بودن فیلم که دروغ های پی در پی منجر به پایانی خوش می شود اینگونه پاسخ داد: ایراد بزرگی که ممکن است لیلا برایش بیافتد و خوب نیست این است که دروغگو شناخته شود. ریختن قبح دروغ خیلی بدتر از دروغگویی ست. دروغ ها در خدمت امانت داری بوده اند، البته ما نشان دادیم که به خاطر همان دروغ چقدر به دردسر می افتد.

 

ظهوری؛ فیلمبردار در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس درباره نماهایی بسته زاویه دار که با تکان های بیش از حد بیننده را اذیت می کرد اظهار داشت: بعضی از این موارد به سبک و سلیقه فیلمبردار بر می گردد. طی صحبت هایی که با کارگردان داشتیم قرار شد همه چیز ساده برگزار شود.

 

وی افزود: خیلی جاها خیلی روشن چا شده بود در حالی که ما خیلی تاریک فیلم گرفته بودیم.

 

آبیار درباره پخش فیلمش در خارج از کشور گفت: کار ما اولین فیلمی بود که مرجان علیزاده؛ پخش کننده فیلم برای پخش خارجی انتخب کرد.

 

وی در پایان گفت: ممکن است بر اسشاس بازخوردها تغییری در فیلمم برای نمایش عمومی ایجاد کنم. مثلا یک اتفاق هیجان انگیز مثل مچگیری لیلا زمانی که دارد تلفن می زند را به اول فیلم بیاورم.

 

حواشی نشست:

  • قاسمی تهیه کننده دلیل ساختن فیلم را این اعلام کرد که فیلمنامه ای بود که ما از آن خوشمان می آمد!
  • یکی از مخاطبان قاسمی تهیه کننده را «دهنمکی» خطاب کرد که به عذرخواهی شهیدی فر از جانب او از قاسمی منجر شد.
  • آبیار درواکنش به سوال خبرنگاری که فیلم را شبیه به «به همین سادگی» دانسته بود گفت: خیلی از اینکه با آقای میرکریمی مقایسه شدم خوشحالم!
  • نشست خیلی زودتر از باقی نشست ها به پایان رسید.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.