چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵

در گفت‌وگو با سینماپرس عنوان شد؛

عظیمی‌نژاد: موسیقی «راه طولانی» براساس نقش رضاکیانیان است

آریا عظیمی نژاد*

سینما پرس-گروه هفت هنر: آریا عظیمی نژاد گفت: در ساخت موسیقی «راه طولانی» از شخصیت داستان تاثیر گرفته‌ام و موسیقی ترسیم سادگی‌ها است.

آریا عظیمی نژاد آهنگساز و نوازنده سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: در حال حاضر مشغول ساخت موسیقی سریال «راه طولانی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان و کارگردانی رضا کریمی هستم که در حال پخش شدن از شبکه یک سیما است.

وی افزود: «راه طولانی» در واقع یک روایت ساده از یک انسان ساده است که رضا کیانیان به خوبی این نقش را ایفا کرده است. تاکنون شش قشمت از این سریال بر روی آنتن رفته است.

این آهنگساز در خصوص داستان این سریال تصریح کرد: داستان درباره مردی است که تلاش می‌کند به هر نحو که شده خواسته‌های سه فرزندش را برآورده کند و به آن ها وعده هایی بزرگ تر از توانایی خود می دهد اما به‌دلیل مشکلات مالی و محدودیت ها از عهده این کار برنمی‌آید.

وی ادامه داد: این سریال خیلی کار خوبی است که تولید آن با وسواس و حساسیت بالایی صورت گرفته است. منتها در مرحله پخش دچار یک شک شدیم و آن اینکه تصمیم بر این شد در عرض یک هفته سریال را روی آنتن ببرند درحالی که نه صداگذاری حاضر بود نه موسیقی کار، این فشار زیادی را برای همه به وجود آورد. حیف بود کاری که با این وسواس و دقت نظر ساخته شده است در مرحله آخر با تعجیل روی صحنه برود.

عظمی نژاد در رابطه با موسیقی این سریال گفت: موسیقی «راه طولانی» بر اساس خود شخصیت داستان که شخصیت ساده ای دارد، ساخته شده است. ملودی ها و سازها سعی کرده اند حس تنهایی را القا کنند. بخشی از موسیقی هم پیچیدگی ها، گره ها و گرفتاری های این آدم را نشان می دهند. در واقع موسیقی ترسیم سادگی ها بوده است.

وی عنوان کرد: تم اصلی کار براساس گیتار و فلوت است و سه ساز پیانو، فلوت و گیتار این موسیقی را پیش می برند. از اتفاقات افکتیو برای بخش های تعلیقی و همین طور سازهای الکترونیک هم استفاده شده است.




این نوازنده یادآور شد: برای تیتراژ این سریال از ابتدا تصمیم گرفته شد یک عکس ساده از خانواده در غبار و مه باشد که رفته رفته وضوح پیدا می کند من پیشنهاد دادم که اگر بخواهیم موسیقی را براساس تصویر پیش برویم دستمان بسته می شود و موسیقی حالت تخت پیدا می کند از اینرو تصمیم گرفتم موسیقی را به شکل روایتی درآوریم که تم آن به صورت توصیف داستان باشد و بعد چرخشی در آن بوجود آمده و وارد تنش شود و گرفتاری ها و سختی های زندگی را در آن بشنویم و باز برگردیم به حالت روایت گونه و بعد به پایان برسانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی کردم کلست داستان را در تیتراژ سریال بیان کنم.، طراح تیتراژ فرید فصیحی بوده است.

گفتنی است؛ این سریال با بازی رضا کیانیان، افسانه بایگان، مهروز ناصرشریف، خاطره حاتمی و شهرزاد کمالزاده شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 22:15 از شبکه یک پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.