شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸

پیمان خازنی مستند زندگی سراینده سرود «ای ایران» را آهنگسازی می کند

پیمان خازنی-آهنگساز

پیمان خازنی از آهنگسازی فیلم مستندی از زندگی حسین گل گلاب سراینده سرود «ای ایران ای مرز پر گهر» خبر داد.

پیمان خازنی آهنگساز جوان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: در حال حاضر آهنگسازی موسیقی فیلم مستند زندگی نامه استاد حسین گل گلاب شاعر معاصر ایرانی و سراینده سرود «ای ایران ای مرز پر گهر» را به پایان رسانده ام.

وی افزود: این فیلم مستند، زندگی نامه این شاعر است که به کارگردانی هومن ظریف کار شده است و من آهنگسازی آن را انجام داده ام. در این فیلم من تصنیفی به اسم «آذرآبادگان» را بازسازی کرده و کار کرده ام.

خازنی تصریح کرد: این تصنیف ساخته روح الله خالقی بوده است که استاد بنان نیز آن را خوانده بوده اند و شعر آن هم از حسین گل گلاب بوده است. این اثر را در اختیار من گذاشتند و من آن را بازسازی و ضبط کرده ام که در قسمتی از فیلم استفاده می شود. موسیقی متن این فیلم را بر اساس همین تصنیف ساخته ام.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: فیلم در حال حاضر در آخرین مراحل تدوین قرار دارد.

در این فیلم هنرمندان و ادیبان گرانقدری چون؛دکتر علی غضنفری؛شاعر،ترانه سرا ومترجم،استاد ناصرجبلی؛شاعروپدر هنرمند عزیز حمید جبلی،جهانگیر هدایت؛برادر زاده صادق هدایت، دکتر هما گل گلاب،فرزند زنده یاد حسن گل گلاب،خانواده استاد بنان؛پریدخت آوا وهومن صدر واستاد میلادکیایی؛آهنگساز ونوازنده سنتور،عبدالجبار کاکایی،استاد هوشمند وزیری ؛مجسمه ساز واستاد مصطفی کمال پور تراب ودیگر چهره های فرهنگی چون دکتر پرویز شهریاری،مقابل دوربین قرار گرفتند.

«ای ایران» نام یکی از مشهورترین سرودهای میهنی و ملی گرایانه‌ ایران است و بسیاری آن را مردمی‌ترین سرود معاصر در ایران دانسته‌اند. این قطعه را روح‌الله خالقی در سال ۱۳۲۳ در آواز دشتی بر روی شعری از حسین گل‌گلاب ساخت.

حسین گل‌گلاب در اسفند ماه ۱۳۶۳ در ۸۷ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.