شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳

داروغه زاده در نشست رسانه ای جشنواره فیلم شهر مطرح کرد:

می خواهیم رویکردی متفاوت را فرهنگ سازی کنیم

جشنواره فیلم شهر

نشست رسانه ای چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر به حضور ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره و محمدعلی حجازی مدیر روابط عمومی صبح امروز در فرهنگسرای پایداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران داروغه زاده پس از ذکر نام علیرضا سجادپور، ایرج تقی پور و رضا داد دبیران سه دوره گذشته جشنواره اعلام کرد: امسال رویکرد محوری جشنواره بر اساس شهری انسانی برای انسانی شهری است .

وی افزود: شش محور موضوعی برای این دوره مشخص کردیم که نام آنها شهر: ایمان، اخلاق – شهر: آگاهی، عقلانیت – شهر: سلامتی، نشاط – شهروند: شناخت و بهره مندی از خدمات – شهروند: احترام به حقوق دیگران – شهروند: همراهی و مشارکت است که سه مورد اول به وظایف شهر و سه مورد دوم به تکالیف شهروندی اشاره دارد.

وی در رابطه با بخش های جشنواره امسال افزود: سینمای حرفه ای امسال از پنج بخش مسابقه فیلم سینمای مستند، فیلم کوتاه داستانی، بلند و نیمه بلند مستند، انیمیشن ، تیزر و بلند ویدیویی تشکیل شده است.

داروغه زاده اظهار داشت: در بخش جنبی نیز پوستر جشنواره را بین دانشجویان گرافیک و علاقمندان به مسابقه گذاشتیم تا درنهایت از سه پوستر برتر تقدیر شود و پنجاه نمونه اول در گالری پردیس سینمایی ملت به نمایش درآید. همچنین مقاله نویسی پیرامون موضوع جشنواره از اقدامات دیگر جشنواره است که برترین نوشته ها در جراید کثیرالانتشار به چاپ می رسند.

وی ادامه داد: در بخش دانشجویی فیلم داستانی، مستقل و انیمیشن را خواهیم داشت که هیات داوری این گروه از بخش حرفه ای متمایز است. بخش محلی و دانش آموزی نیز با همکاری فرهنگسرای مناطق و وزارت آموزش و پرورش دو مقطع تادبیرستان و دبیرستان را برگزار خواهیم کرد به این صورت که فیلمنامه ای که با کمک کانون فیلمنامه نویسان آماده شده در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود و انها می توانند حتی با دوربین های غیر حرفه ای داستان را به تصویر بکشند. مهلت ارسال آثار تا 12 اسفند است و تا کنون 811 اثر به دبیرخانه جشنواره تحویل شده است.

دبیر جشنواره فیلم شهر درباره بخش بین الملل اظهار داشت: بخشی که به طور ثابت در همه جا نامش حضور دارد اما اثری از آن نیست بین الملل است که ما ترجیح می دهیم منطقی و واقع گرا عمل کنیم به این صورت که در این بخش آثار رقابتی وجود ندارد و فعلا هم این شرایط امکان پذیر نیست ، فقط فیلم هایی در رابطه با موضوعات شهری به نمایش در خواهند آمد.

وی درباره انتخاب داوری گفت: هیات انتخاب انیمیشن و مستند کوتاه برگزیده شدند اما بخش بلند و ویدیویی هنوز انتخاب نشده اند و تا دو روز دیگر داوران منتخب مشخص می شوند.
وی درباره حضور فیلمسازان حرفه ای در کنار دانشجویان و دانش آموزان اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر یک برنامه کاملا حرفه ای است که از نگاه هنری بررسی و ارزیابی می شود اما جشنواره فیلم شهر بهانه ایست که در کنار فیلمسازان حرفه ای که اطمینان دارم همه آنها شرکت خواهند کرد دانشجویان و دانش آموزان هم حضور داشته باشند تا علاوه بر جلب نظر مخاطبین بیشتربه نوع نگاه آنها اهمیت دهیم و با رویکردی متفاوت فرهنگسازی کنیم.
وی درباره بودجه جشنواره گفت: این برنامه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود و با تمام بخش های جنبی یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است البته هنوز این مبلغ را دریافت نکردیم اما قرارداد با فیلمسازان منعقد شده است.
وی درپایان افزود: در نشستی که آقای خوراکیان چندی پیش داشت قول داد که فیلم های برگزیده جشنواره از تسهیلات تبلیغ رایگان بهره مند شوند و بین دو تا پانزده میلیون جایزه به برندگان بخش اصلی تعلق گیرد.


انتهای پیام/م.ر/د.خ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.