چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰

نمایش "خانه فاطمه کجاست؟" در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم برلین

خانه فاطمه کجاست

فیلم داستانی کوتاه "خانه فاطمه کجاست؟" محصول حوزه هنری چهارمحال وبختیاری طی سه نوبت در بخش مسابقه بین‌الملل "plus Generation" شصت و یکمین دوره جشنواره برلین آلمان روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، فریدون نجفی؛ کارگردان فیلم داستانی کوتاه "خانه فاطمه کجاست؟" در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری گفت: این فیلم طی روزهای 15 تا 17 فوریه (26 ،27 و 28 بهمن ماه) در بخش مسابقه "plus Generation"" شصت و یکمین دوره جشنواره برلین آلمان نمایش داده می‌شود. این جشنواره یکی از جشنواره‌های مهم فیلم A در سطح بین‌المللی است که در تاریخ 20-10 فوریه 2011 ( 21 بهمن تا اول اسفند) در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

وی افزود: بنده به اتفاق سید مهران حسینی؛ رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری روز جمعه 22 بهمن ماه برای حضور در این جشنواره، عازم برلین می‌شویم.

"خانه فاطمه کجاست؟" که به تهیه کنندگی حوزه هنری چهار محال و بختیاری و کارگردانی فریدون نجفی تولید شده است داستان پسربچه‌ای را رویات می‌کند که برای ادای نذر هر ساله مادرش، که در بستر بیماری افتاده، اقدام به جمع آوری نذورات می‌کند.

این فیلم پیش از این در جشنواره‌های مختلفی شرکت داشته و جوایز متعددی نیز به دست آورده است از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، پروانه زرین و دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم کوتاه از بیست ودومین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان همدان، تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه دوم کارگردانی فیلم ازچهارمین جشنواره سراسری فیلم "رویش"، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم "رحمت"، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم رحمت، و تندیس پرواز و دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم از دومین جشنواره تولیدات حوزه هنری کشور، تهران از دیگر موفقیت‌های فیلم "خانه فاطمه کجاست؟" است.

فریدون نجفی متولد 1356کوهرنگ بختیاری و فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران است که فعالیت هنری خود را از سال 1380 شروع کرد و چند سالی در صدا و سیمای مرکز چهارمحال بختیاری مشغول به کار بود.

وی در کارنامه هنری خود چندین فیلم تلویزیونی دارد از جمله سریال تلویزیونی "روستای ما" که تابستان1387 از گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما پخش شد و سینمایی "ایلوگ" که زمستان 1358از شبکه دوم سیما پخش شد و کاملا به زبان بختیاری است.

مستند "المپیک در شلمزار"، "خاتون" و آخرین کار تلویزیونی او مجموعه مستند "همدرنگ(همنوا)" است. ازجمله فیلم‌های دیگر او می‌توان "بردگوری"، "راه و ستاره"، "خانه فاطمه کجاست؟"، "یار دوازدهم" و مستند "دوش فنگ" اشاره کرد.

انتهای پیام/گ/اط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.