یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی فرهنگی اجتماعی دولت:

بعد از «میدان» باید به «روایت میدان» توجه کرد/ «جایزه فلسطین» امتداد جهاد میدانی مردم مظلوم غزه است

محمد مهدی اسماعیلی؛ میثم نیلی

سینماپرس: رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی فرهنگی اجتماعی دولت، «جایزه جهانی فلسطین» را امتداد جهاد میدانی مردم مظلوم غزه دانست و گفت: این جایزه برای روایت مظلومیت فلسطین و اقتدار مردم آن در برابر دشمنان تأسیس شده است.

به گزارش سینماپرس، میثم نیلی روز یکشنبه -۲۳ اردیبهشت ماه- در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین اظهارداشت: جلسه‌ای را با اعضای هیات سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین برگزار کردیم که در جریان آن تصمیمات و مصوبات شکل نهایی به خود گرفت.

وی گفت: امیدواریم این جلسه موجب رشد و ارتقای جایزه فلسطین در دوره دوم خود باشد، جایزه فلسطین امتداد جهاد میدانی مردم مظلوم غزه است، در غزه شاهد رشادت و شجاعت شگفت آوری هستیم.

روایتی از رنج مردم غزه

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی فرهنگی اجتماعی دولت بیان کرد: رنجی که مردم غزه متحمل می‌شوند نیاز به روایت دارد و اگر این کار را انجام ندهیم به‌ وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

وی اظهارداشت: بعد از میدان باید به روایت میدان توجه کرد، قبل از ماجرای غزه دوستان عزیزمان در اتحادیه‌های کتاب کشورهای اسلامی و عربی این برنامه را پیش‌دستانه دنبال و جایزه فلسطین را برای روایت مظلومیت فلسطین و اقتدار مردم فلسطین در برابر دشمنان تأسیس کردند.

نشست شورای سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت ماه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از کشورهای عراق، یمن، لبنان، الجزایر و سوریه برگزار شد.

جایزه جهانی ادبیات فلسطین با هدف شناسایی و معرفی برترین‌ آثار ادبی منتشرشده درباره موضوع فلسطین، مقاومت ملت فلسطین، آزادی قدس شریف، جنایت‌های صهیونیست‌ها در فلسطین و تقدیر از ادبا، نویسندگان، شاعران و ناشرانی برگزار می‌شود که در سراسر جهان با قلم خویش به دفاع از ملت مظلوم فلسطین برخاسته‌اند.

جایزه جهانی فلسطین هر دوسال یک‌بار برگزار می‌شود و اختتامیه نخستین دوره آن با داوری بیش از ۳۰۰ اثر در آبان ماه ۱۴۰۱ در بیروت برپا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.