سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

استاد «جواد انصافی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تلاش کردم «فضای فولکلور» موجود در آثارم را حفظ کنم/ حال و هوای نقشی که در «برمودا» بازی می‌کنم جدا از کارنامه کاری‌ام نیست

غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات؛ جواد انصافی

سینماپرس: جواد انصافی بازیگر و کارگردان تئاتر ایران که مدتی است برنامه «برمودا» را از شبکه نسیم در حال پخش دارد در مورد این برنامه و سایر کارهای آتی اش با سینماپرس به گفتگو نشست.

کارگردان نمایش «شلم شوربا» و «وجدان بیدار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: «برمودا» یکی از متفاوت ترین برنامه های تلویزیونی سال های اخیر است و من خوشحالم که در این برنامه متفاوت حضور دارم.

وی ادامه داد: «برمودا» برنامه ای گفتگو محور است؛ من در این برنامه نقش یک شخصیتی را بازی می کنم که آدمی است به اسم شاه غلام؛ شاه غلام کسی بوده که در روزنامه توفیق و مجله گل آقا قلم می زده؛ این شاه غلام به دلیل اینکه نمی خواهد محیط فرهنگی و روزنامه نگاری تعطیل شود هر کاری بتواند می کند تا محیط فرهنگی باقی بماند. اعضای تحریریه یواش یواش متوجه می شوند این آبدارچی باسواد است و حتی سرتیتر می گوید و تیترهای خوب انتخاب می کند.

انصافی خاطرنشان کرد: این برنامه با شعار «به وقت پیدا شدن» از شنبه ۳۰ دی ماه پخش خود را آغاز کرده و سه‌ شب در هفته یعنی شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۰ راهی شبکه نسیم می‌ شود. خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این برنامه صورت گرفته و ما مهمانان مطرح و بسیار خوبی را در این برنامه داشتیم.

این هنرمند پیشکسوت متذکر شد: حال و هوای نقشی که من در این برنامه بازی می کنم جدا از کارنامه کاری ام نیست! در واقع من تلاش کردم همان فضای فولکلور موجود در آثارم را حفظ کنم و در این برنامه نیز مرتب از اشعار فولکلور و مثال های قدیمی استفاده می کنم که حال و هوای خوبی را به مخاطبان ارزانی می کند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «مستوران» و «غیر محرمانه» در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص سایر کارهای آتی خود اظهار داشت: این روزها مشغول تمرین یک نمایش اثر آنتون چخوف هستیم. قرار است ان شاالله از ابتدای ماه ربیع الاول با یکی از نمایشنامه های طنز این نویسنده مهور به صحنه باز گردم. بنده و آقای فارسی که نقش معروف اوستا را بازی می کردند و آقای محبی که نقش معروف جان علی را بازی می کردند در این نمایش طنز حضور داریم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش تجربه ای جدید و خاص در کارنامه کاری من محسوب می شود و آقای اخوان به عنوان کارگردان اثر سعی کرده نگاه جدیدی به اثر چخوف داشته باشد. این اثر در خانه هنر آبان به روی صحنه خواهد رفت و ضمن این کار یک نمایش آیینی سنتی را نیز که برای حضور در جشنواره آیینی سنتی آماده کرده بودم و رد شده بود را در حال اصلاح دارم و تلاش می کنم که آن را نیز در سال جاری به روی صحنه ببرم.

گفتنی است؛ «برمودا» به تهیه کنندگی محسن نجفی سولاری و کامران شهریوری شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود. «برمودا» در هر قسمت میزبان یکی از چهره های شناخته شده خواهد بود و سعی دارد تا از زاویه ای دیگر به زندگی کاری این افراد بپردازد. کامران نجف‌زاده که برای اولین بار در قامت مجری در این برنامه گفتگومحور، صمیمانه و متفاوت با مخاطب گفتگو می‌کند، سردبیری گروه نویسندگان برمودا را نیز برعهده دارد. مهمانان برنامه نیز ضمن بیان ناگفته‌های زندگی خود فضایی فانتزی، شاعرانه و گاهی طنز را تجربه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.