جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

رئیس سازمان صداوسیما:

یکی از نکات درخور توجه «نون خ» قرارگرفتن قوم کُرد در جایگاه محور وحدت اقوام ایرانی است

پیمان جبلی

سینماپرس: رئیس رسانه ملی گفت: یکی از نکات درخور توجه مجموعه نمایشی «نون خ»، قرارگرفتن قوم کُرد در جایگاه محور وحدت اقوام ایرانی است که رابطه میان اقوام، خرده‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی با محوریت این قوم را برجسته می‌کند.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی که به همراه جمعی از مدیران رسانه ملی به بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال نون خ رفته بود، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبان از تماشای فصل جدید سریال که در شرایط اقلیمی متنوعی تصویربرداری شده و داستان خوبی دارد، لذت ببرند.

وی افزود: نون خ ضمن برخورداری از جذابیت‌های طنز و کمدی، روایت لطیف و زیبای برخی مسائل اجتماعی را نیز در دل خود دارد که از محاسن آن است.

جبلی یکی از نکات درخور توجه این مجموعه نمایشی را قرارگرفتن قوم کُرد در جایگاه محور وحدت اقوام ایرانی دانست و گفت: این از امتیازات بزرگ نون خ است و در همین راستا، در گفت‌وگو با آقای سعید آقاخانی مطرح شد باتوجه‌به برخورداری کشور عزیزمان، ایران، از اقوام متنوع و متعدد، در فصل‌های بعدی سریال هم این تنیدگی بین اقوام در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: این سریال با همت و عزم عوامل تولیدِ مقابل و پشت دوربین به این مرحله رسیده و به‌یقین، مثل فصول قبلی موردتوجه قرار خواهد گرفت و مخاطبان عزیز رسانه ملی از آن لذت خواهند برد.

مایلیم ادامه دهیم و به استان‌های دیگر برویم

سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر سریال نون خ نیز با بیان اینکه خاطرم نیست پیش از این در تلویزیون سریال جاده‌ای تولید و پخش شده باشد، گفت: این فصل از سریال اولین کار جاده‌ای است که لوکیشن ثابت ندارد. لوکیشن اصلی ما یک مینی‌بوس است که با آن از کردستان به‌سمت جنوب کشور حرکت می‌کنیم و وقتی برمی‌گردیم هم کار در دل کوه فیلم‌برداری می‌شود.

کارگردان سریال نون خ درباره نگاه رئیس رسانه ملی مبنی‌بر ادامه‌یافتن نون خ با تولید فصل‌های بعدی گفت: دوست داریم ادامه دهیم و به استان‌های دیگر برویم و هم خودمان با فرهنگ اقوام دیگر آشنا شویم و هم جلوه‌های متنوع آن را به مردم بشناسانیم. امیدوارم این اتفاق ادامه یابد.

پایان تصویربرداری ۹۰ درصد کار تاکنون

مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال نون خ نیز محاسبه تعداد لوکیشن‌های فصل پنجم سریال را به‌لحاظ تعدد و تنوع ان، در مقایسه با فصل‌های قبل، بسیار دشوار دانست و گفت: دلیل آن این است که قصه در جاده می‌گذرد و دائم در سفر و در حال عبور از شهرهای مختلفیم.

وی ادامه داد: روند کار بسیار دشوار و در نوع خودش در تلویزیون کم‌نظیر بوده است. همچنین، از محتوا و مضامین بسیار خوبی برخوردار است و به امید خدا مردم از تماشای آن لذت خواهند برد.

فرجی از پیشرفت ۹۰درصدی فیلم‌برداری نون خ خبر داد و افزود: در فصل جدید به کرمان و سیستان‌وبلوچستان رفتیم و در ادامه، دوباره به روستای اهالی کردستان بازگشتیم. بازیگران جدیدی از اهالی این استان و منطقه چابهار به کار پیوستند و از ظرفیت‌های هنری بازیگران توانای منطقه در این فصل از نون خ استفاده کردی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.