چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

در سالن اجلاس سران؛

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از فردا

سی‌و‌سومین مسابقات بین‌المللی قرآن

سینماپرس: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

مجیدی‌مهر درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. چهلمین دوره مسابقات قرآنی تا ۲۴ ساعت آینده راس ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. مسابقات همانند سال‌های گذشته در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن ویژه برادران و رشته حفظ کل قرآن و ترتیل ویژه خواهران برگزار می‌شود.

رقابت ۶۹ نفر از ۴۰ کشور در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم با اعلام این که الان به نسبت خواهرانی که در دوره گذشته در رشته ترتیل شرکت کرده بودند، رشد دو برابری داشته است از دوره بعد مسابقات معارفی وارد فاز بین‌المللی می‌شود، افزود: امیدواریم در چند سال آینده مسابقات معارفی رونق گیرد. در ۲ اسفند هم با حضور و سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به پایان می‌رسد. در ۳ اسفند هم شرکت‌کنندگان و مهمانان داخلی و خارجی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

وی درباره تعداد کشورهای خارجی برای حضور در چهلمین دوره مسابقات قرآنی توضیح داد: ۱۱۰ کشور مختلف متقاضی حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هستند. در دوره گذشته ۸۰ کشور نمایندگان قرآنی‌شان را معرفی کرده بودند. مسابقات قرآنی سه مرحله دارد. اولین مرحله شناسایی و غربالگری است. دومین مرحله مقدماتی و سومین مرحله مرحله نهایی است، که ۶۹ نفر از ۴۰ کشور در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مرحله نهایی حاضر خواهند شد.

به گفته مجیدی‌مهر، از طرفی ۳۰ نفر از ۱۵ کشور در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش آموزی شرکت می‌کنند. البته هزینه سالن، هماهنگی داوران، موضوعات مربوط به ویزا، رسانه، امنیت و ... از دوش وزارت آموزش و پرورش برداشته شد. جمع تعداد شرکت‌کنندگان آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه ۹۹ شرکت‌کننده از ۴۴ کشور دنیاست، که در مرحله نهایی حاضر می‌شوند.

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم افزود: مسابقات بخش خواهران صبح‌ها از تاریخ ۲۸، ۲۹ و ۳۰ از ساعت ۸ صبح تا اذان ظهر با مخاطبان خانم برگزار خواهد شد. به دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای امکان پخش وجود ندارد، ولی گزارش‌های آن انعکاس خواهد یافت. ۱ اسفند هم مراسم خیرات حسان به عنوان بزرگترین محفل قرآنی بانوان جهان اسلام برگزار می‌شود و بانوان قرآنی ممتاز تلاوت کرده و تجلیل می‌شوند.

وی درباره تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک رشته‌های قرآنی بیان کرد: در رشته قرائت در بخش برادران ۲۰ نفر، در ترتیل ۸ نفر و در حفظ کل ۱۵ نفر رقابت می‌کنند. در رشته ترتیل در بخش خواهران ۱۲ نفر، در حفظ کل قرآن ۱۴ نفر به رقابت می‌پردازند. در بخش دانش آموزی پسران ۸ نفر در رشته قرائت، ۹ نفر در حفظ کل قرآن و در ترتیل ۶ نفر و حفظ کل دانش آموزی ۷ نفر به رقابت می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.