سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

حواشی شب نخست «سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر»؛

از آغاز رسمی «جشنواره سی و نهم» توسط «ارکستر موسیقی ملی ایران» و بدون نواخت «سرود جمهوری اسلامی» تا اجراهای کم‌رمق «محمد معتمدی»!

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

سینماپرس: «جشنواره سی و نهم» در خالی با حضور وزیر ارشاد و اجرای «ارکستر موسیقی ملی ایران» فعالیت رسمی خود را آغاز کرد که با عدم نواختن «سرود ملی» در ابتدای این کنسرت همراه بود. کنسرتی که با حضور کم رمق «محمد معتمدی» در شامگاه ۲۳ بهمن‌ماه فرایند برگزاری شش روزه خود را آغاز نمود.

به گزارش سینماپرس، ارکستر موسیقی ملی ایران در نخستین روز از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر(۲۳ بهمن ماه) ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه رفت. این اجرا در واقع به نوعی مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و با خوانندگی محمد معتمدی و با همراهی گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان همراه بود که شامگاه گذشته به اجرای برنامه پرداختند. در این اجرا مازیارظهیرالدینی به عنوان کنسرت مایستر، ارکستر موسیقی ملی ایران را همراهی کرد.

نخستین قطعه اجرایی ارکستر ملی ایران در قالب جشنواره موسیقی فجر، «تهران» به آهنگسازی و تنظیم همایون رحیمیان و همراهی گروه کر بود؛ قطعه دیگر اثر بی‌کلام، قطعه محلی «بویراحمدی» بود با تنظیم همایون رحیمیان و با همراهی گروه کر، «پیروزی» به آهنگسازی و تنظیم همایون رحیمیان و همراهی گروه کر و قطعه محلی «رشید خان» با تنظیم همایون رحیمیان و همراهی گروه کر از قطعات بی کلام این اجرا بودند.

«کویر» به آهنگسازی محمد معتمدی و تنظیم افشین عزیزی، «ناله شبگیر» اثر پرویز یاحقی به تنظیم امیرحسین طایی، «روشنی روی تو» با تنظیم امیرحسین طایی، «آسمان خدا» به آهنگسازی مجید وفادار و تنظیم سیامک بهبهانی، «سوگند» به آهنگسازی و تنظیم بابک افشار، «تکیه‌گه خیال» به آهنگسازی امیر فرشید رحیمیان و تنظیم همایون رحیمیان و همچنین قطعه «ای ایران» اثر روح‌الله خالقی با تنظیم گلنوش خالقی با همراهی گروه کر از جمله قطعاتی بودند که با خوانندگی محمد معتمدی به روی صحنه رفت.

قطعه «ای ایران» با همراهی و استقبال خوب مخاطبان همراه بود و حاضران در سالن بصورت ایستاده این کار را با خواننده همراهی کردند.

محمد معتمدی در حاشیه نخستین روز این جشنواره درخصوص حضورش در ارکسترموسیقی ملی ایران گفت: فعالیت ارکستر موسیقی ملی ایران به سالها قبل برمی‌گردد و طی این سالها با حضور اساتید بزرگ موسیقی، آهنگسازان و رهبران نام آشنا، اجراهای خود را به روی صحنه برده است. رهبران بزرگی چون استادان فرهاد فخرالدینی، فریدون شهبازیان که در قالب جشنواره موسیقی فجر هم حضور و فعالیت داشتند و این بار این دوره از جشنواره به رهبری استاد همایون رحیمیان اجرای خود را به روی صحنه برد و بنده هم این افتخار را داشتم که در این اجرا باشم.

او در ادامه ضمن قدردانی از زحمات اعضای ارکستر و مجموعه بنیاد رودکی اظهار کرد: بنیاد رودکی در چشم‌انداز پیش روی خود یک برنامه و خروجی خوب پیش‌بینی کرده است و بر این اساس به ارکسترهای این بنیاد و خروجی آن امیدواریم و بی‌تردید چشم‌انداز خوبی پیش رو است.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ، امیرحسین سمیعی(رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، رضا مهدوی(دبیر سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر)، علیرضا قزوه(رئیس دفتر شعرو موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما)، محمد اله‌یاری (مدیرعامل بنیاد رودکی) از جمله میهمانان اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.