جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی ۲۴ ساعته برای تبلیغات انتخابات

شبکه های تلویزیون

سینماپرس: ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه ۲۰ بهمن ماه افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز جمعه ۲۰ بهمن ماه افتتاح شد.

در این مراسم، احمد وحیدی وزیر کشور، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما و تعدادی از معاونان و مدیران رسانه ملی نیز حضور داشتند.

آیت الله سید ابراهیمی رئیسی رئیس جمهور در افتتاحیه ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات برای پوشش مناظرات انتخاباتی دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع مهم جمهوریت نظام است، همواره در این ۴۴ سال و در بهار چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این افتخار را داریم که در دنیا اعلام کنیم نام مردم، سخن از مردم، رای و مشارکت مردم در این کشور جدی است.

وی با بیان اینکه تمامی نهادهای برخاسته از تشکیلات و سازمان و سازوکار اداره کار در جمهوری اسلامی مبتنی بر رای مردم است، تصریح کرد: در دنیا سیاستمداران از نام‌مردم در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره می‌برند، ولی در جمهوری اسلامی اینگونه نیست.

رئیس جمهور عنوان کرد: در دنیا سیاستمداران از نام مردم در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره می‌برند، اما وقتی امام (ره) می‌گفتند میزان رأی ملت است، حقیقتا مردم را باور داشت یا وقتی رهبر انقلاب می‌گویند اساس رأی مردم است، مردم را باور دارند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاید بتوان گفت در هر سال یک انتخابات در این سال‌ها برگزار کرده‌ایم، یعنی رجوع به رأی مردم در تعیین همه سازوکارهای امور کشور، که این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌ها باید استفاده شود تا مردم بتوانند بهترین را انتخاب را انجام دهند و این انتخاب سبب تشکیل مجلس قوی شود، یادآورشد: مجلس قوی و دولت قوی می‌تواند ایرانی قوی را رقم بزند، حضور همه مردم برای انتخاب تاثیر گذار است و استفاده از همه ظرفیت‌ها تکلیفی در سیاست‌های مصوب و ابلاغی نظام است.

رئیس جمهور ادامه داد: در نظام‌های سرمایه‌داری، اساس تبلیغات مبتنی بر قدرت و ثروت است یا عکس و تصاویر با هم رقابت می‌کنند. اما در کشور ما زمینه‌ای ایجاد شده است که ایده‌ها و برنامه‌ها می‌توانند با هم رقابت کند. بر همین اساس در این اقدام ابتکاری صدا وسیما که نخستین اقدام در طی این سالهاست، ظرفیتی آسان، ارزان، فراگیر و عادلانه ایجاد شده است.

کانال‌های انتخاباتی ۲۴ ساعته در اختیار نامزدها قرار گرفت

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت کشور و شورای نگهبان در این انتخابات برای اولین‌بار صداوسیما، حداقل ۲۰۰ کانال تلویزیونی مختص حوزه‌های انتخابیه را راه‌اندازی کرد. در این طرح قرار است کاندیداها علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر تبلیغاتی که برای نامزدها در دوره‌های پیشین بوده، از آنتن صداوسیما هم استفاده کنند.

جبلی در خصوص شروع زمان پخش این کانال‌ها نیز، گفت: این کانال‌ها در مدت هفت روز تبلیغات انتخابات مجلس فعال خواهند شد، همکاران ما در حوزه‌های فنی در حال تأمین تجهیزات مورد نیاز هستند که امیدواریم گام مثبتی برای تقویت مشارکت مردم در انتخابات باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه‌ داد: از ابتدای شکل گیری رادیو و تلویزیون نزدیک به ۱۶۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی ملی و استانی و بین‌المللی داشته‌ایم. یکی از سرفصل های سند تحول رسانه ملی حرکت روبه آرمان به جای حرکت تحت ضابطه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.