چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

«دبیر ستاد امر به معروف کشور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فیلم‌سازی» یک هنر تخصصی و نیازمند هزینه بالایی است/ «ستاد امر به معروف» توانایی تامین لوازم این امر را در اختیار ندارد!

پنجمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: دبیر ستاد امر به معروف کشور گفت: دفاع مقدس بخشی از هویت و تاریخ این مرز و بوم است و حذف آن به مثابه حذف بخشی از هویت و تاریخ ایران است.

«حجت السلام محمد حسین آکردی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس و در حاشیه حضور در کاخ جشنواره فجر به تبیین ضرورت سینمای دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: هنوز هم قهرمانان دفاع مقدس و جانبازان در بستر ما، در جامعه حضور دارند و لیاقت حضور در آثار هنری و سینمایی را دارند.

دبیر ستاد امر به معروف کشور در خصوص لزوم ساخت فیلم های دفاع مقدس افزود: در همه جای دنیا این ژانر از فیلم ها ساخته میشود. هنوز هم غرب به ساخت فیلم های جنگ جهانی دوم می پردازد و از قهرمانانش تجلیل می کند. هنوز هم قهرمانان دفاع مقدس و جانبازان در بستر ما در جامعه حضور دارند؛ و لیاقت حضور در آثار هنری و سینمایی را دارند. جامعه ی ما به شهدا و چهره های دفاع مقدس مدیون است. طبیعی است که آنها نیز در جشنواره ها حضور داشته باشند. دفاع مقدس بخشی از هویت و تاریخ این مرز و بوم است و حذف آن به مثابه حذف بخشی از هویت و تاریخ ایران است.

مشاور فرهنگی سابق رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: به نظر من لزوم پرداختن به شخصیت ها و قهرمانان کشور، نه تنها در عرصه جنگی و دفاع مقدس، بلکه در سایر عرصه های فرهنگی، اجتماعی و ادبی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. باید چنین اشخاصی را به مردم شناساند. مردم ما نباید دچار خود تحقیری بشوند. معرفی این قهرمانان نشان می دهد که ایران جامعه ای پویا است و در همه زمینه ها انسان های بزرگی دارد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) همچنین درخصوص برنامه های ستاد امر به معروف در حوزه فیلم و سینما اظهار داشت: ستاد امر به معروف، امسال برگزار کننده نخستین دوره جشنواره ملی معروف خواهد بود. جشنواره ای که در جهت اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، پذیرای آثار مختلفی در ۹زمینه فیلم، هوش مصنوعی، پویانمایی، شعر، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، ادبیات و پژوهش، عکس و هنر های تجسمی خواهد بود.
دبیر ستاد امر به معروف کشور در پایان این گفتگو و در خصوص ورود مستقیم ستاد امر به معروف در عرصه تولید و ساخت آقا. سینمایی بیان داشت: اگرچه که رایزنی هایی در این باب با نهاد های مربوطه برای ساخت فیلم هایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است؛ اما باید توجه داشت که فیلم سازی یک هنر تخصصی است و نیازمند هزینه بالایی است. شاید ستاد امر به معروف، توانایی تامین لوازم این امر را در اختیار نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.