چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

«معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد » در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

انتخاب «فرهنگسرای بهمن» در جهت تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی صورت پذیرفت/ «ژانر کودک و نوجوان» در موسیقی واقعا مورد غفلت قرار گرفته است

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

سینماپرس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در تشریح دست آوردهای این دوره از جشنواره موسیقی فجر گفت:یکی از اقدامات موثر که در جشنواره موسیقی امسال انجام شد؛ انتخاب یکی از سالن ها برای خدمت رسانی به اقشار محروم و کم توان تر نسبت به طبقه متوسط جامعه بود که تعدادی از خوانندگان پاپ نیز در این سالن، اجرا خواهند داشت.

«محمود سالاری» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس به تشریح روند برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر پرداخت و در خصوص جزئیات بخش ها و کیفیت جشنواره امسال بیان نمود: یکی از اقدامات موثر که در جشنواره موسیقی امسال انجام شد؛ انتخاب یکی از سالن ها برای خدمت رسانی به اقشار محروم و کم توان تر نسبت به طبقه متوسط جامعه بود که تعدادی از خوانندگان پاپ نیز در این سالن، اجرا خواهند داشت. زیرا در دوره های گذشته، سالن های برگزاری جشنواره در نیمه بالای شهر قرار داشت و انتخاب فرهنگسرای بهمن برای برگزاری جشنواره، در جهت تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی صورت پذیرفت.

وی همچنین در خصوص بخش های مختلف و الحاقی افزود: یکی از بخش های الحاق شده به جشنواره موسیقی این دوره، بخش کودک و نوجوان است تا بتوانیم این ژانر را در موسیقی راه بیاندازیم به دلیل اینکه واقعا مورد غفلت قرار گرفته است. بخش های متنوعی با حضور نوازندگان خیلی خوب کشور داریم. خوانندگان مطرح در جشنواره حضور دارند. در مجموع به نظر من، جشنواره موسیقی فجر به لحاظ کیفیت جشواره قابل اعتنایی است. به دلیل اینکه در حوزه های مختلف موسیقی نوایی، سنتی و ملی و همچنین پاپ توجه مطلوبی صورت گرفته است.

ایشان در ادامه به موضوع جشنواره تئاتر فجر که در این ماه برگزار شده بود نیز پرداخت و عنوان کرد: در جشنواره تئاتر آنچه که امسال تجربه کردیم، تنوع گونه ها در تئاتر و نیز تنوع جغرافیایی شرکت کنندگان در جشنواره بود که از اقصی نقاط کشور در جشنواره حضور داشتند. همچنین بخش های جدیدی چون بخش فراگیر، غزه و هویت ملی به جشنواره امسالالحاق شده بودند که بنظر من در تنوع کار کمک کننده بودند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشد اسلامی در پایان این گفتگو و در خصوص استقبال پرشور هنر دوستان از جشنواره گفت: از بزرگترین تفاوت های جشنواره امسال با سال گذشته حضور پر شور تماشاگران حاضر در سالن های نمایش بود. بطوری که ما فکر نمی کردیم چنین استقبالی از جشنواره صورت بگیرد. چنین استقبالی موجب شد تا بسیاری از اوقات شرمنده تماشاگران باشیم و نتوانیم آن گونه که شایسته بود امکانات در اختیارشان قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.