دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

حاشیه نگاری روز چهارم از بخش ملی «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»؛

از حضور سرزده «رئیس سازمان سینمایی» تا اصلاح روند بی‌نظمی در اکران آثار روز چهارم!

چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمد خزاعی

سینماپرس: چهارمین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بر خلاف سه روز پیشین از حواشی مثبت و قابل توجهی برخوردار بود.

به گزارش سینماپرس، چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خانه جشنواره ۴ فیلم به نمایش درآمد. «دست ناپیدا» ساخته انسیه شاه‌حسینی، «میرو» ساخته حسین ریگی، «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی و انیمیشن «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری‌نیک عناوین این آثار بودند.

در این میان اگر چه ساخت و ساز غرفه های بازار فیلم همچنان در طبقه همکف خانه جشنواره همچنان ادامه دارد تا در ششمین روز برگزاری جشنواره این بازار فیلم افتتاح شود و ... اما حضور سرزده «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی در خانه جشنواره سبب شد تا بخشی از فرایند اشتباه در نحوه اکران آثار اصلاح شود و بالاخص بی‌تدبیری چند روز اخیر در زمان بازگشایی درب سالن‌ اصلی نمایش و در نحوه مدیریت سالن و نگه داشتن تعداد زیادی‌ای افراد در صف ورود به سالن سینما و ... تغییر جدی صورت گیرد.

حضور سرزده رئیس سازمان سینمایی در برج میلاد و اگر چه موجب ایجاد نظم در نحوه پذیرایی و تنظیم روند اکران گردید اما با این همه عدم حضور محمد خزاعی در برخی غرفه ها دلخوری برخی رسانه‌ها را در پی داشت که در ادامه این نکته اعلام شد که او مجددا روز سه شنبه برای افتتاح بازار فیلم به برج میلاد خواهد آمد و قطعا پاسخگوی همه اهالی رسانه خواهد بود.

همچنین حضور عوامل فیلم سینمایی «میرو» مهمانانی با لباس بومی سیستان و بلوچستان از نکات قابل توجه پیرانی روز چهارم بود که موجب تنوع در میهمانان و رنگی شدن فضای جشنواره شد.

اما مهمترین دغدغه ایجاد شده در روز چهارم جشنواره وضعیت همچنان بحرانی بازار است و از این جهت لازم است تا به این نکته توجه داشت که ظاهرا بخش باز در جشنواره چهل و دوم به دلیل عدم برخورداری از تولیت توانمند و کاربلد امسال نیز سرگردان است و این در حالی است که بر اساس مشخصاتی که جلوی در هر غرفه نصب شده متوجه می‌شویم که گویا تنها چند کشور معدود در این بازار حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.