شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

حاشیه نگاری روز دوم از بخش ملی «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»؛

از استمرار سانسور سوال اهالی رسانه توسط «مجری نشست‌ها» تا انتقاد فیلمساز پیشکسوت از بی‌نظمی در اکران «خانه جشنواره»!

دومین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: حواشی برج میلاد به عنوان محل استقرار اهالی رسانه در دومین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز ادامه داشت و این حواشی تنها محدود به فرایند اشتباه بازکردن درب سالن‌ها و عدم هماهنگی زمان ورود با شروع فیلم و یا برخوردهای غیر حرفه‌ای و زننده مجری نشست‌ها و بی‌احترامی و سانسور سوال خبرنگاران و ... نبود و حتی به مراسم فوتوکال نیز سرایت کرده و با عدم برگزاری این بخش برای فیلم سینمایی «بی بدن» همراه شد.

به گزارش سینماپرس روز دوم جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره با نمایش ۴ فیلم سینمایی «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی، «تابستان همان سال» ساخته محمود کلاری، «بی بدن» ساخته مرتضی علیزاده و «پرواز ۱۷۵» ساخته محمدحسین حقیقت همراه بود و بعد از نمایش هر فیلم عوامل و بازیگران آن در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

البته در این میان اشتباه برگزار کنندگان جشنواره در گماردن فردی کم توان به نام محمدرضا مقدسیان در جایگاه مجری نشست‌های جشنواره سبب شد تا زمان کوتاه نشست‌های خبری از یک سو یا عدم مدیریت زمان و حرافی مجری با عوامل فیلم‌ها هدر رود و از سوی دیگر با سانسور و عدم خوانده شدن سوألات اهالی رسانه توسط مجری نشست‌ها موجب شد تا فضای عمومی این جلسات با ایجاد گلایه و انتقاد شدید اهالی رسانه روبرو شود. این در حالی است که یقطعا شایسته بود مسئولان جشنواره با حذف چنین افراد نابلد و در نظر گرفتن فاصله زمانی بیشتر میان اکران فیلم ها ترتیبی می دادند تا اهالی رسانه بتوانند پرسش های خود را در جمعی رسمی از صاحبان آثار بپرسند.

البته فضای انتقادی از کیفیت برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر محدود به نشست‌های خبری این رویداد نشد و عدم اجازه ورود به سالن اصلی تا 5 دقیقه قبل از اکران فیلم‌ها و به نوعی تعمد برگزار کنندگان جشنواره در ایجاد صف‌های طولانی و فیلم گرفتن از جمعیتی منتظر برای ورود به سالن اصلی نمایش از دیکر موضوعاتی بود که موجب ناراحتی شدید اهالی رسانه گردید. جمعیتی که مجبور هستند در فضای تاریک به سالن نمایش رفته و عملا چند دقیقه ابتدایی نمایش را از دست دهند. در همین راستا محمود کلاری نیز از بی نظمی در اکران فیلم در جشنواره انتقاد کرد و گفت در هیچ کجای دنیا چنین چیزی ندیده ام!

همچنین بر اساس برخی شنیده ها در زور دوم از جشنوراه، گویا یکی از فیلم های حاضر در بخش اصلی چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده اکران نیست و بخشی از آن به صورت پرده سبز در برخی سینماهای مردمی به نمایش درآمده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.