جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

وزیر فرهنگ در بازدید از شانزدهمین دوره جشنواره:

نمایشگاه هنرهای تجسمی با استفاده از انواع هنرها به دغدغه‌های جامعه مثل جمعیت و جوانی جمعیت پرداخته است

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه بخش‌های رقابتی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه بخش‌های رقابتی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران گفت: از همه همکارانم در دولت دعوت می‌کنم از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازدید کنند. آثار جشنواره تجسمی امسال ۲ برابر بیشتر از سال‌های قبل شده است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در واکنش به یکی از آثار که به موضوع جمعیت و فرزندآوری اختصاص داشت، گفت: نیاز به تولید تصاویر و شعر در حوزه فرزندآوری داریم، مثل شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» که رواج یافته بود ولی ما باید محتوایی خلاف آن شعار را خلق کنیم.
در مسئله جمعیت، اولویت با فرهنگ‌سازی است.
در این نمایشگاه با استفاده از انواع هنرها به دغدغه‌های جامعه مثل جمعیت و جوانی جمعیت پرداخته است.

او تاکید کرد: هرگاه در عرصه هنرهای تجسمی شکوه و رونق وجود داشته باشد، سایر هنرهای تصویری نیز ارتقا پیدا می‌کنند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر یک رویداد خاص است که در رشته‌های گوناگون فعالیت می‌کند و هر رشته یک دبیر دارد. همچنین این جشنواره امسال در تمامی استان‌های کشورمان یک دبیر دارد و خانواده بزرگی از هنرمندان ذیل این رویداد هنری جمع شده‌اند که به همه آن‌ها خداقوت می‌گویم.

اسماعیلی درباره افزایش جوایز و اعتبارات جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: سال گذشته در محل اهدای جوایز، میزان جوایز را بیشتر کردیم. به امید خدا امسال هم برخلاف مشکلاتی که داریم، تلاش می‌کنیم تجلیل شایسته‌ای از هنرمندان برگزیده داشته باشیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت از هنرمندان جوان گفت: امسال با ابتکار خوبی که در قرارگاه شهید آوینی صورت گرفت، از انجمن‌های هنرهای تجسمی حمایت ویژه‌ای به عمل خواهد آمد که جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر و قرار گرفتن آن در سایه جشنواره‌هایی چون تئاتر و فیلم فجر گفت: بخشی از جشنواره‌های فجر ما مثل موسیقی و مد و لباس با فاصله از ایام دهه فجر برگزار می‌شوند. دوستان باید این مسئله را تدبیر کنند. البته لذت‌بخش‌تر این است که همزمان با دهه فجر این اتفاقات فاخر رخ دهد اما در هر صورت ما تابع جمع‌بندی همکارانمان هستیم.

در این بازدید، دکتر مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ در امور هنری و سینمایی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی، امیر عبدالحسینی دبیرکل فجر شانزدهم و محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ، محمدمهدی اسماعیلی را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.