دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

معاون امور هنری وزیر ارشاد:

«جشنواره تجسمی فجر» متعلق به یک شخص و دولت نیست بلکه چشم امید هنرمندان بسیاری است

محمود سالاری

سینماپرس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از همه هنرمندانی که در بحران سال گذشته این نهاد را همراهی کردند، گفت: جشنواره تجسمی فجر متعلق به یک شخص و دولت نیست بلکه چشم امید هنرمندان بسیاری است که از گذشته تاکنون برای این نهال زحمت کشیدند و آن را شانزده سال کردند.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری عصر یکشنبه هشتم بهمن ماه در آیین افتتاح شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان قصه ای درباره اشغال پاریس توسط ارتش آلمان، تفاوت سخنان و نظرات مردم در زمان صلح و جنگ و اهمیت همدلی و دوستی در شرایط سخت اظهارداشت: وقتی همه چیز به هم می‌ریزد، مرد و نامرد مشخص می‌شود.

وی گفت: کشور ما تحت اشغال نیست اما دشمن دارد و در شرایط تحریم هستیم. در چنین شرایطی ارزش واقعی همدلی‌ها و همراهی‌ها معلوم می‌شود، این قصه را بهانه کردم برای اینکه تشکر کنم از همه کسانی که سال گذشته در بحران دست مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای تجسمی را گرفتند و همراهی کردند، به خصوص از عباس میرهاشمی که سال گذشته دبیرکلی این جشنواره را برعهده گرفت، قدردانی می‌کنم.

سالاری افزود: از همه کسانی که امسال افتخار دادند و در جشنواره تجسمی فجر شرکت کردند، قدردانی می‌کنم، در شرایطی که همه تلاش می‌کنند فروغ جشنواره‌های انقلاب اسلامی را کمرنگ کنند، حضور تک تک کسانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، حال کسانی را به انسان می‌دهد که در بحران‌ها مملکت را فراموش نکردند، همدلی‌ها را از یاد نبردند، دوست داشتن‌ها را زیر پا نگذاشتند و ایثار می‌کنند برای اینکه امید را در میان مردم رواج دهند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از دستندرکاران شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: اگر فروغی در این جشنواره هست به برکت حضور شمع وجود تک تک هنرمندانی است که در جشنواره حضور پیدا کردند.

وی گفت: جشنواره تجسمی فجر متعلق به یک شخص و دولت نیست بلکه چشم امید هنرمندان بسیاری است که از گذشته تاکنون برای این نهال زحمت کشیدند و آن را شانزده سال کردند. امیدوارم شاهد جشنواره‌ای باشیم که ریشه آن در ایران و ساقه‌ها، شاخ و برگش‌هایش در تمام جهان سایه فکن باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.