شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

«وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» خانه همه اصحاب فرهنگ و هنر است/ هیچ «هنرمندی» را خارج از چتر حمایتی خود قرار نمی‌دهیم

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رفع محدودیت‌های پیشین عده‌ای از هنرمندان و بالاخص طیف دخیل در فتنه سال گذشته بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه همه اصحاب فرهنگ و هنر است. ما هیچ فرد هنرمندی را خارج از چتر حمایتی خود قرار نمی‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه تماشای نمایش صحنه‌ای «تروما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس و در پاسخ به این پرسش که معیارها و سیاست‌های وزارت ارشاد و نیز جشنواره‌های هنری فجر در جهت حمایت از طیف‌های مختلف آثار تولیدی و تخصیص اعتبار به تولیدات فرهنگی و هنری در سطح کشور چه می‌باشد، بیان داشت: تصویری روشن در این حوزه وجود دارد. وزارت ارشاد نسبت به همه اهالی فرهنگ و هنر در حوزه حمایتی و تنظیم گری با ابزاری واحد، روشن و شفاف عمل میکند. در موضوعات حمایتی هم طبیعی است که ما تلاش کنیم، کارهایی که بیشتر به منافع مردم ایران و نیز اقتضائات روز کشور میپردازد توجه کنیم. اما در حوزه تسهیل گری و نگاه یکسان به همه فعالین با گرایش های مختلف، تبعیض قائل نمی‌شویم.

ریاست شورای هنر کشور در این گفتگو با تاکید بر حمایت وزارت ارشاد از تمامی سلایق هنری افزود: امروز شما می بینید که برخی از دوستان ما نقد می‌کنند که چرا وزارت فرهنگ همه گونه‌ها و سلایق را پوشش می‌دهد. در پاسخ باید عرض کنم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه همه اصحاب فرهنگ و هنر است. ما هیچ فرد هنرمندی را خارج از چتر حمایتی خود قرار نمی دهیم. ممکن است بعضی ها با ما اختلاف سلیقه و نگاه داشته باشند اما ما تلاش میکنیم تا همه هنرمندان و کنشگران را در چهارچوب قانون حمایت کنیم.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی سپس با اشاره به این موضوع که: امروزه مشاهده می‌کنید که اکثر سالن‌های ما مملو از تماشاگر است. بحمدالله اقتصاد تئاتر نیز به خوبی چرخیده است؛ به رفع محدودیت‌های پیشین عده‌ای از هنرمندان و بالاخص طیف دخیل در فتنه سال گذشته اشاره و ابراز داشت: هنرمندانی بودند که در سال‌های گذشته محدودیت‌هایی را متحمل شده بودند. ولی امسال همه این محدودیت‌ها بر طرف شده است و به فعالیت می پردازند.

به گزارش سینماپرس، نمایش «تروما» روایتی تازه از ماجرای ترور سردار سلیمانی است که در آن داستان یکی از نزدیک ترین دوستان سردار را که نیروی نفوذی و جاسوس CIA است و اطلاعاتی از محل سردار سلیمانی را در اختیار پنتاگون قرار می‌دهد تا عملیات ترور را انجام دهند. ولی در ادامه از افشای اطلاعات دیگر منصرف می‌شود و دست به خود کشی می‌زند. نمایشی نسبتا پر هزینه به کمارگردانی احمد سلیمانی که البته تحسین مخاطبان را در پی داشت و از این جهت سبب شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین روز از برگزاری «سی و دومین جشنواره تیاتر فجر» به تالار وحدت بیاید و شب گذشته به تماشای این اثر بنشیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.