چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

رییس سازمان سینمایی:

بیش از ۶۰۰ اثر در «بخش بین‌الملل» از کشورهای مختلف به «دبیرخانه جشنواره فیلم فجر» ارسال شده

اختتامیه پنجاه و سومین جشنواره فیلم رشد؛ محمد خزاعی

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی کشور گفت: بیش از ۶۰۰ اثر در بخش بین‌الملل از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شده که استقبال خوبی صورت گرفته است.

به گزارش سینماپرس، «محمد خزایی» عصر چهارشنبه در آیین افتتاح سه سالن سینما در هتل امیرکبیر اراک در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: جشنواره فیلم فجر تهران از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود و امسال پس از چند سال، فیلم جشن اولی‌ها با نمایش ۱۱ فیلم اکران می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره همزمان با تهران در سراسر استان‌ها برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده از ۱۵ یا ۱۶ بهمن‌ماه استان‌ها میزبان فیلم‌های سینمایی باشند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تعدادی از فیلم‌ها مانند هر سال‌ برای استان‌ها ارسال می‌شود.

اعزام سینماگران و کارگردانان به استان‌ها

خزایی اظهار کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای شده که اعزام سینماگران وکارگردان‌ها به استانها صورت گیرد که اگر شرایط آن فراهم باشد، کارگردان‌ها در کنار مردم فیلم ببینند و جلسات نقد و بررسی برگزار کنند و شور و هیجان بیشتری در فضای استانی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در زمان استقرار دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینمایی در کشور وجود داشت و تصمیم گرفته شده که در چهار سال فعالیت دولت مردمی، ۴۳۰ سالن سینما در کشور ایجاد شود که تاکنون بیش از ۲۳۰ سالن افتتاح شده و امید است در پایان شهریورماه ۱۴۰۴، تعداد سالن‌های سینمایی کشور به یک‌هزار سالن برسد.

رییس سازمان سینمایی کشور افزود: کمبود سالن سینمایی تنها مربوط به استان مرکزی و اراک نیست و در نقاط مختلف کشور احساس می‌شود.

خزایی گفت: امروز (چهارشنبه) سه سالن سینمایی در اراک افتتاح شد و مشکلات سه سالن دیگر این شهر در حال گره‌گشایی است و در مجموع اتفاقات خوبی در حوزه سینمایی رخ داده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.