چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

«جمهوری اسلامی» با توجه به توانمندی خود می‌تواند گذاره‌های مرکب را حل و از آن عبور کند

حجت‌الاسلام والسلمین سیدمهدی خاموشی

سینماپرس: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نسل دوم و سوم انقلاب برای به صدر نشاندن جمهوری اسلامی باید در مسیر جهاد علمی حرکت و تلاش کنند.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در آیین دومین رویداد فناوران البرز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اظهارداشت: با توجه به توسعه و شکوفایی جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها، دنیا به این باور رسیده که دیگر مرزهای امنیتی و توسعه فناوری کشورمان مرزهای زمینی و خاکی نیست.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: جهاد علمی باید با برنامه ریزی دقیق در مسیر به صدر نشاندن انقلاب اسلامی در دنیا حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه برای حرکت در مسیر توسعه و شکوفایی ایران اسلامی با شرکت های دانش بنیان قرارداد بسته و از آنان حمایت می کنیم، افزود: ما می توانیم و باید سرآمد کشورهای توسعه یافته قرار بگیریم.

خاموشی بیان کرد: ما می توانیم با توجهبه استعداد و توانایی جوانان کشورمان اتفاقات خوبی را رقم بزنیم که دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهیم.

رییس سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه ما می توانیم مرزهای دانش را طی کرده و از آن رد شویم، اظهارداشت: جمهوری اسلامی با توجه به توانمندی خود می‌تواند گذاره‌های مرکب را حل و از آن عبور کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با قدردانی از تلاشگران بنیاد فرهنگی البرز اظهارداشت: مرحوم حسینعلی البرز برای توسعه علمی کشور تمامی سرمایه‌های زندگی و حتی پیکر خودش بعد از مرگ را وقف کرد.

«دومین رویداد فناوران البرز» با هدف بررسی و انتخاب شایسته طرح‌هایی که حدنصاب اولیه امتیازات در فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۳ را کسب کرده‌اند، برگزار شده است، تا این افراد و گروه‌ها، ضمن شرکت حضوری در فرایند داوری نهایی برای کسب جایزه فناور برتر که در مراسم شصت و دومین سال جایزه البرز در اردیبهشت ماه سال آینده اعطا می‌شود، بتوانند همزمان طرح‌ها و محصولات خود را نیز در معرض دید سرمایه‌گذاران، فعالان و علاقه‌مندان حوزه علم و فناوری قرار دهند.

این رویداد فرهنگی با حضور حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، سید افقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، فرج‌اللهی، رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسدی، مدیرکل کسب‌وکار وزارت صمت و جمعی از مسئولان فرهنگی و علمی کشور برگزار شده است.

بنیاد فرهنگی البرز سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.