سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:

نصب مجسمه «حکیم نظامی» اقدامی مشترک میان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سازمان زیباسازی شهرداری تهران بوده است

محمود شالویی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران

سینماپرس: رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی درباره چرایی نصب نشدن مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک گفت: شهردار تهران با نصب این مجسمه در میدان ونک موافقت کرده است، اما سازمان زیباسازی شهر تهران به رغم اینکه مجسمه از سوی انجمن مفاخر فرهنگی طراحی، ساخته و تحویل این سازمان شده، هنوز اقدام به نصب آن نکرده است.

به گزارش سینماپرس، محمود شالویی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه قرار بود مجسمه حکیم نظامی پیش از برگزاری هفته بزرگداشت نظامی در میدان ونک نصب شود، گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اقدام به طراحی و ساخت چند مجسمه کرده که نخستین آن‌ها مجسمه حکیم نظامی است. اقدامات مربوط به ساخت مجسمه حکیم نظامی از سال گذشته انجام شده است و نمونه کوچک این مجسمۀ سه و نیم متری در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نمایش گذاشته شده است.

انتظار می رود که هرچه زودتر نسبت به نصب مجسمه حکیم نظامی اقدام شود

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه داد: قرار بود پیش از این و در دوره اول برگزاری برنامه‌های مرتبط با حکیم نظامی، مجسمه این حکیم بزرگ در میدان ونک که محلی پررفت‌وآمد است، نصب شود تا بهتر دیده شود؛ زیرا حکیم نظامی از اهمیت فرهنگی بالایی برخوردار است. این در حالی است که دوره دوم برنامه‌های مرتبط با این چهره ادبی برگزار خواهد شد و هنوز مجسمه در میدان ونک نصب نشده است.

به گفته او شهردار تهران با نصب این مجسمه در میدان ونک موافقت کرده است، اما سازمان زیباسازی شهر تهران به رغم اینکه مجسمه از سوی انجمن مفاخر فرهنگی طراحی و ساخته و تحویل این سازمان شده، هنوز اقدام به نصب آن نکرده است و انتظار این می رود که هرچه زودتر نسبت به نصب این مجسمه اقدام شود؛ زیرا این اقدامی مشترک میان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سازمان زیباسازی شهرداری تهران بوده است.

طراحی و ساخت مجسمه مولوی و سهروردی

شالویی با اشاره به اینکه روند طراحی و ساخت مجسمه‌های دیگر هم در حال پیگیری است، ادامه داد: در حال آماده‌سازی مجسمه جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. همچنین مجسمه‌ای برای گوهرشاد در حال طراحی است. از طرفی قرار است مجسمه‌ای از حافظ در پارک مخدوم قلی شهر عشق آباد ترکمنستان نصب شود که در حال طراحی و ساخت آن هستیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: همچنین برای محل بنای یادبود شیخ شهاب‌الدین سهروردی مجسمه‌ای طراحی و در آینده نزدیک ساخته و نصب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.