یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

«بنیاد شهید» به سپهر جغرافیایی در تولید آثار توجه ویژه داشته/ سه فیلم سینمایی از سوی این نهاد در «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» حضور دارد

بنیاد شهید

سینماپرس: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سه فیلم سینمایی با عنوان «دست ناپیدا»، «میرو» و «شور عاشقی» از سوی این نهاد در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمدصادق هاشمی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بنیاد شهید به سپهر جغرافیایی در تولید آثار توجه ویژه داشته و سعی کرده است در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطقی که کمتر اثر هنری تولید شده فیلم سینمایی بسازد.

وی افزود: فیلم «دست ناپیدا» در خوزستان به تهیه کنندگی سید سعید سیدزاده و کارگردانی انسیه شاه حسینی فیلمبرداری شده و به حضور و نقش بانوان در دفاع مقدس و جامعه می پردازد. اثر بعدی «میرو» داستان یک نوجوان بلوچ را روایت می‌کند این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید الهی و کارگردانی حسین ریگی در سیستان و بلوچستان فیلمبرداری شده است.

وی ادامه داد: فیلم «شور عاشقی» نیز به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش یاری ساخته شده و در خصوص کاروان حضرت زینب (س) است این فیلم علاوه بر آنکه سیر حرکت کاروان حضرت زینب (س) را نشان می دهد؛ تغییر جای جلاد و شهید را نیز در فیلم مطرح می‌کند. این تولیدات با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، تهیه کنندگان و سایر سازمان‌های فرهنگی و هنری به تولید رسیده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سیاست بنیاد شهید در تولید محصولات برون سپاری است. برای انتخاب آثار شورای فیلمنامه خوانی و طرح خوانی ایجاد کردیم که حدود ۳۱۸ طرح مختلف به این شورا ارسال شد. از این تعداد ۱۱۱ طرح سینمایی بود. ۵۲ طرح در شورا تصویب شد که از این تعداد ۱۶ طرح سینمایی، ۱۳ طرح مستند بوده است اکنون حدود ۴۰ فیلم کوتاه داستانی و کمیک موشن آماده سازی و در مراکز عرضه منتشر شده است. همچنین تولید ۶ فیلم سینمایی آغاز شده که از این تعداد پنج فیلم به پایان رسیده و در بخش مستند نیز فیلمبرداری ۲ فیلم تمام شده است.

هاشمی افزود: طبق سند تحولی که سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رِئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جوانان با زندگی شهدا از طریق رسانه ابلاغ کرده؛ مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمام محصولات سمعی و بصری همچون فیلم، سریال، مستند، انیمیشن وجود دارد. براساس تحولی که از ۲۵ مهر سال گذشته در اداره کل فرهنگی مدنظر بود؛ یک سیاست گذاری و برنامه ریزی شکل گرفت تا در قالب های مختلف، محصولات سمعی و بصری را به جامعه عرضه کنیم. گاهی اوقات ممکن است ما فیلم‌های یک تا دو دقیقه‌ای را در خصوص شهدا تولید کنیم که این نوع فیلم‌ها باعث انتقال بهتر مفاهیم می‌شوند به همین دلیل ما در همین چارچوب سعی کردیم انواع تولیدات را داشته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.