دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

وزیر ارشاد:

همه‌ نیازهای بشری در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم مایه انسجام و وحدت مسلمانان و مایه افتخار ماست، گفت: در تمام دوران زندگی، از آغاز تا پایان تلاشمان این است که در سایه قرآن باشیم چون همه‌ نیازهای بشری در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با نمایندگان قرآنی کشورهای مسلمان با اشاره به اینکه خوشحالیم که بهانه این اجتماع و نشست حول مسائل قرآن است، اظهارداشت: همه‌ نیازهای بشری در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در نشست‌هایی که حول مسائل قرآنی در کشورمان برگزار می‌شود، توجهمان به این نکته است که بتوانیم در پناه قرآن وحدت و انسجام میان‌ ملل مسلمان را تقویت کنیم.

اسماعیلی افزود: نهصت اسلامی امام راحل که بیش از ۶۰ سال آغاز شده است، با الهام از آیات الهی بوده و تا امروز هم مسیر انقلاب در این راستا روبه جلو حرکت کرده است.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در پیشانی حرکت نهضت اسلامی رهبر انقلاب حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد، اظهارداشت: ایشان معلم، مفسر و قاری قرآن هستند و یکی از قرآن پژوهان برجسته در حوزه تجوید و مفاهیم قرآنی هستند و همه کتاب‌های ایشان حول محور قرآن کریم است.

وی بیان کرد: ما در اولین روز ماه مبارک‌ رمضان با محفل قرآنی که در محضر رهبر انقلاب تشکیل می‌شود این ماه مبارک را آغاز می‌کنیم و ایشان در آن جلسات تلاوت قاریان برجسته را استماع می‌کنند و نکات سالانه خود را در تبلیغ و ترویج قرآن ارائه می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ایرانی با برکت نور و قرآن و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با قدرت به مسیر روبه پیشرفت خود ادامه می‌دهد، اظهارداشت: در بعضی از دوره‌ها که فشار دشمن زیاد می‌شود و تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را مورد آزار قرار دهند و از مواضع خودش برگردانند ایشان با استناد به آیات قرآنی با دنیا صحبت می‌کنند.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی گفت: در یکی از این موارد که فشارها شدت گرفته بود ایشان قصه نوح، نیل و لشکر فرعون را مثال زدند.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف با نگاه به قرآن مسیر مقاومت را انتخاب کردیم و به نصرت الهی اعتقاد کامل داریم افزود: در واقعه دردناک غزه که در حال جریان است یکی از مبشرات این تمسک مردان و زنان فلسطینی به قرآن است و این برای همه ما امیدبخش است.

دیپلماسی قرآنی راهبرد مورد تاکید رئیس جمهور است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: امروز یکی از راهبردها و استراتژی های اصلی که آیت الله ابراهیم رئیسی و وزیر فرهنگ درخواست اجرایی شدن آن را داشتند، پیگیری موضوع دیپلماسی قرآنی است.

علیرضا معاف اظهارداشت: در این همایش بین المللی ابعاد و اضلاع نظریه «دیپلماسی قرآنی» و «قرآن محور همگرایی و همدلی امت اسلام» به بحث‌های علمی و نظری گذاشته شد و امیدواریم این همایش مقدمه‌ای بر بخش بین‌الملل نمایشگاه بین الملل قرآن کریم باشد تا در نمایشگاه خدمت اساتید، هنرمندان، خوشنویسان و مفسران قرآنی جهان اسلام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.