یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

وزیر ارشاد:

پوشش یک موضوع چندهزار ساله در کشور است/ مباحث مربوط به توسعه پوشاک عفیفانه را مباحث سیاسی نمی‌دانم

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه پوشش عفیفانه را درخواست قاطبه بانوان کشور عنوان کرد و گفت: این موضوع بدون توجه به مسائل جناحی و سیاسی، تلاشی برای رفع دغدغه‌های جامعه زنان ایران اسلامی است.

به گزارش سینماپرس، «محمدمهدی اسماعیلی» در گفت و گو با ایرنا درباره توسعه پوشش عفیفانه و ادعای برخی جریان ها که این موضوع را سیاسی و جناحی می‌دانند، گفت: مباحث مربوط به توسعه پوشاک عفیفانه را مباحث سیاسی نمی‌دانم، پوشش یک موضوع چندهزار ساله در کشور است، چرا که بیشتر مردم ایران با درصد بسیار بالایی نسبت به موضوع پوشش حساسیت دارند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصدی این کار نیست و فقط سیاستگذار است و راهبری می‌کند تا دسترسی عموم مردم به پوشاک عفیفانه فراهم شود. بر همین اساس تلاش شده سکوهای جدیدی در تهران و شهرهای ایران برای این موضوع در نظر گرفته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کنند مطالبه مردم به ویژه بانوان عفیف ایرانی مبنی بر اینکه دسترسی به پوشاک عفیفانه به راحتی فراهم شود، محقق کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: حل این موضوع، جناحی و سیاسی نیست بلکه دغدغه عموم مردم ایران است و امیدواریم برای مشکلات آنها راه حل‌های مناسبی ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره اینکه فیلترینگ سبب شده توسعه برخی از بازی‌های یارانه‌ای با مشکل مواجه شود، خاطرنشان کرد: این موضوع با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری است تا شرایطی که سبب سختی این کار شده رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.