شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

عضو حقیقی شورای صدور مجوز انتشار «ساترا»:

یکی از دشواری‌های کار «رئیس رسانه ملی» تسهیل‌گری و تبیین رابطه میان «وزارت ارشاد» با «صداوسیما» و «ساترا» است!

عبدالکریم خیامی

سینماپرس: خیامی گفت: مردم هنوز صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را نمی‌شناسند و هنوز تصور کاملی از این صنعت وجود ندارد.

به گزارش سینماپرس، عبدالکریم خیامی عضو حقیقی شورای صدور مجوز انتشار ساترا و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) پس از پایان دومین نمایشگاه ملی «رصتا» در نشست ارزیابی این نمایشگاه گفت: کشور ما در حوزه زیست‌بوم صوت و تصویر دیجیتال تجربه انباشته طولانی ندارد و تمام بازیگران این صحنه بیش از چند سال تجربه ندارند. هنوز به طور کامل ابعاد بزرگی این صنعت، تاثیرگذاری فرهنگی، فرهنگ منابع انسانی، تعامل میان تنظیم‌گر و صاحب کسب‌وکار، رابطه میان نیروهای صوت و تصویری و دیجیتال با حاکمیت، قوانین و مقررات، فرهنگ سازمانی این زیست‌بوم و ... خلا دارد.

وی ادامه داد: لازم است از نمایشگاه «رصتا» به اندازه تجربه‌مان نسبت به سایر بخش‌ها انتظار داشته باشیم. نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مانند نمایشگاه کتاب نیست که چند دهه برگزار شده باشد. کسی نباید نمایشگاه «رصتا» را با جشنواره فیلم فجر یا جشنواره مطبوعات مقایسه کند.

عضو حقیقی شورای صدور مجوز انتشار ساترا در ادامه خاطرنشان کرد: به‌نظرم صاحبان کسب‌وکارهای دارای مجوز از ساترا نسبت به هم با احتیاط رفتار می‌کنند. همه بازیگران این صحنه به تعبیر جوان‌ترها هنوز باهم رله نشدند. باید به مرور این رابطه را نرم‌تر و اعتماد را بیشتر کنیم. طبیعی است همه نسبت به هم نگاه احتیاط آمیزی داشته باشند و گاهی حتی برخی سکوهای دارای مجوز از ساترا از ترس اینکه مبادا کاربران خود را در اختیار سکوی رقیب بگذارند برای دعوت از مخاطبان خود برای حضور در نمایشگاه بسیار با احتیاط عمل کردند و تمام بار دعوت از مردم و مسئولان برای حضور در نمایشگاه را به دوش ساترا و صدا و سیما انداختند.

وی درخصوص نقش نمایشگاه «رصتا» در تسهیل تعاملات بین سازمانی گفت: یکی از دشواری‌های کار رئیس رسانه ملی تسهیل‌گری و تبیین رابطه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صداوسیما، صداوسیما با ساترا و حتی تعاملات بین معاونت‌های مختلف صداوسیما با ساتراست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان با بیان اینکه برگزاری دومین دوره نمایشگاه «رصتا» گام بلندی است، تأکید کرد: نمایشگاه امسال نسبت به پارسال از موقعیت جغرافیایی بهتری استفاده کرد؛ ظرفیت مصلی امام خمینی (ره) از نظر دکوراسیون بهتر است و سالن یکدستی دارد. پارسال سالن نمایشگاه در دو بخش بود. میزان مشارکت در نمایشگاه امسال دو برابر شده است البته مردم هنوز صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را نمی‌شناسند. اگرچه دو، سه پلتفرم‌ها نزد مردم شناخته شده هستند، ولی هنوز تصور کاملی از این صنعت وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.