پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

پیام تسلیت شخصیت‌های فرهنگی کشور در پی جنایت تروریستی کرمان؛

اسماعیلی: تاریخ این جنایت ناجوانمردانه را فراموش نخواهد کرد

گلزار شهدای کرمان

سینماپرس: در پی جنایت تروریستی روز گذشته در کرمان، مسولات فرهنگی در پیام‌هایی جداگانه این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی جنایت تروریستی که روز گذشته ۱۳ دی ماه در کرمان رخ داد در پیامی این اقدام آمریکایی اسراییلی را محکوم کرد.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«دشمنان آمریکایی اسراییلی اسلام بار دیگر اتحاد و وحدت ایران عزیز در مزار سردار عزیزشان حاج قاسم سلیمانی را برنتابیدند و با بمب‌گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان فاجعه آفریدند و جمعی از خانواده‌های ایران اسلامی را داغدار کردند.

اینجانب با محکومیت این جنایت بزرگ، ضمن تسلیت به رهبر عزیزمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) شهادت جمعی از هموطنانمان را به خانواده‌های داغدارشان نیز تسلیت می‌گویم و پیوستن این شهدای عزیز به سردار شهید قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت می‌گویم.

بی‌شک تاریخ هیچ گاه این جنایت ناجوانمردانه را فراموش نخواهد کرد و آیندگان اقدامات تروریستی دشمنان اسلام به‌ویژه ایران اسلامی را قضاوت خواهند کرد.»

*همچنین

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به مناسبت کشتار زایران بی‌گناه مزار سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی پیام داد.

در پیام محمد خزاعی آمده است:

«پس از گذشت چهار سال از شهادت قهرمانانه سردار شهید اسلام، حاج قاسم سلیمانی عزیز، هنوز آتش خشم و کینه و بغض بدخواهان و در راس آنها رژیم صهیونیستی و اذناب آن از این یگانه دوران فروکش نکرده است. در سالگرد شهادت آن سردار پرافتخار، این بار ماشین کشتار دست نشانده‌های استکبار جهانی وحشیانه، مردم بی پناه را هدف گرفت و آنها را ناجوانمردانه به خاک و خون کشید.

در جهان امروز که خط میان «حقیقت» و «دروغ» توسط روایت های دروغین رسانه ای نظام سلطه جابجا شده و بزرگترین فجایع به مدد تحریف آشکار رسانه های غربی جلوه ای به ظاهر انسانی و موجه یافته است، در این هنگامه پر آشوب، ایستادن در سمت درست تاریخ، هنر بزرگی است که چند دهه مبارزه پر بار مردم ایران، به خوبی نشان داده آنها این هنر را به خوبی آموخته‌اند. جنایت کوردلانه و کشتار مردم بی گناه، دلیلی روشن و متقن بر حقانیت ملت ما و نگاه سترون وعقیم کسانی است که مترصد فرصتی هستند تا خواب های آشفته خود را تعبیر کنند.

هنگام آن است که جهان و جهانیان چشم بر روایت های دروغین رسانه های دروغ پرداز غرب ببندند و مظلومیت و حقیقت تاریخ معاصر ایران اسلامی و فداکاری های یک ملت بزرگ را به عینه نظاره کنند. جامعه سینمایی هم دوش ملت غیور و داغدار ایران، تحت زعامت مقام معظم رهبری ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک، شهادت جمعی از زایران مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی را به خانواده های این شهیدان و مردم بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.»

*همچنین در متن پیام موسسه تصویر شهر در پی اقدام تروریستی کرمان آمده است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

غم و اندوه حادثه تروریستی کرمان دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. جنایتی بزرگ در سالگرد سردار دلها که ده ها تن از هموطنانمان را در خون خود غلتاند. به راستی که ما ملت شهادتیم

موسسه تصویر شهر ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی تلخ و ددمنشانه که نشان از حرکات غیر انسانی و متوحش برای ضربه وارد کردن به ایران اسلامی دارد، شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان مومن و مسلمان را به تمامی مردم شریف ایران تسلیت می گوید و برای تمام شهدای این ضایعه دردناک علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل خواستار است.

*همچنین در متن پیام دبیر خانه جشنواره های سراسری فیلم و تئاتر بسیج هنرمندان کشور آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
حادثه دردآور تروریستی و جنایت کشتار مردم بی دفاع و بی پناه در سالگشت شهادت سردار دلها حاج قاسم عزیز و هم رزمانش بی گمان دلیلی دیگر بر سبوعیت و خوی توحش دشمنان این آب و خاک است.
دبیر خانه جشنواره های سراسری فیلم و تئاتر بسیج هنرمندان کشور با اعلام انزجار از این جنایت آشکار، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مقام معظم رهبری و امت شهیدپرور ایران برای شهدای این حادثه علو درجات و برای بازماندگان صبر آرزو مینماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.