سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

رئیس ساترا:

«ساترا» باعث شده که مسیر سریال‌های «شبکه نمایش خانگی» اصلاح شود/ حضور در «نمایشگاه رصتا» برای سکوها الزامی نیست!

سعید مقیسه

سینماپرس: رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) درباره پخش تصاویر سانسورشده سریال‌ها در نمایشگاه رصتا اظهار داشت: در این نمایشگاه روند فرایندهای سازمانی گزارش داده می‌شود، در این روند مشخص می‌شود که این محتواها هم وجود داشته و از پخش آن جلوگیری شده است، در واقع ساترا باعث شده که مسیر این گونه اصلاح شود.

به گزارش سینماپرس، سعید مقیسه، در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به راه‌اندازی تلوبیون سبزوار موسوم به سربداران همزمان با نمایشگاه امسال گفت: معاونت فضای مجازی با پیگیری ساترا این کار را انجام داده که قابل تعمیم به دیگر شهرستان‌های پرجمعیت است. این شبکه محلی به تازگی راه افتاده و امیدوارم سال آینده شاهد حضور تلویزیون‌های محلی متعدد دیگر باشیم.

وی با اشاره به حضور برخی غایبان سال گذشته در نمایشگاه امسال و غیبت برخی سکوها توضیح داد: حضور در نمایشگاه الزامی نیست. برخی از سکوها به دلایل مختلف امکان حضور ندارند. شاید یکی از آن دلایل هزینه نمایشگاه باشد. در این رابطه ما تسهیلاتی را فراهم و برخی هزینه ها را تقبل کردیم. ممکن است سکوها به دلایل دیگری حضور نداشته باشند. خوشبختانه امسال دو برابر حضور نسبت به سال قبل را شاهد بودیم. حضور در نمایشگاه یک کمک و حمایت از طرف ساترا است. به هر حال از کسانی که حضور داشتند تشکر می کنیم.

هنوز محتوای نامناسب وجود دارد

رئیس ساترا در پاسخ به سوالی درباره پخش تصاویر سانسورشده سریال‌ها در نمایشگاه رصتا اظهار داشت: بخش های ممیزی شده برای مسئولان مرتبط نمایش داده می شود. حرف این است که ساترا دارد چه کار می کند؟ ما چرا هنوز محتوای نامناسب می بینیم. البته درست هم می گویند. چون هنوز محتوای نامناسب وجود دارد. اینجا روند فرایندهای سازمانی گزارش داده می شود. در این روند مشخص می شود که این محتواها هم وجود داشته و از پخش آن جلوگیری شده است. بعضا با تعامل، این محتواها حذف شده است. ساترا باعث شده که مسیر این گونه اصلاح شود. البته برای اصلاح کاملش باید اقدام شود.

عناوین سریال‌ها هنوز نهایی نشده است

وی درباره همکاری صداوسیما و ساترا و سریال‌های نمایش خانگی که ممکن است از تلویزیون پخش شوند اظهار داشت: عناوین این‌ها هنوز نهایی نشده است. سریال ها و برنامه های متعددی را به تلویزیون معرفی کردیم که همکاران در حال ارزیابی سازمانی هستند.

رئیس ساترا در پاسخ به سوالی درباره تفاوت‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته گفت: نمایشگاه دوم رصتا با حضور پرشورتری از سوی فعالان صنعت مواجه شد. امسال حدود ۱۵۰ غرفه داریم. تعدادی رسانه‌های دارای مجوز و تعدادی هم شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به آنها در نمایشگاه هستند. در بخش رویدادهای جانبی تالار هوش مصنوعی را داریم. این تالار سال گذشته نبود و امسال اضافه شده است. در این بخش شرکت‌کنندگان در نمایشگاه با هوش مصنوعی رایج در موبایل‌ها آشنا می‌شوند. این غرفه مخصوص هوش مصنوعی سیستم‌های خبره نیست.

وی افزود: امسال جشنواره هم خواهیم داشت و در دو محور برگزیدگان معرفی می‌شوند. یک محور فنی و جامعیت سرویس و خدمات است. در محور رده بندی سنی و نظارت والدین هم برگزیده خواهیم داشت. سکوهایی که توانسته اند نظارت والدین را اعمال کنند، انتخاب می شوند. همچنین سکوهایی که برای معلولان سرویس ویژه فراهم کردند تشویق می شوند. مکان نمایشگاه که در مصلی قرار گرفته باعث شده دسترسی راحت‌تر و حضور گسترده مردم را در پی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.