سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

وزیر ارشاد:

«حاج قاسم» قبل از اینکه «نماد شجاعت و جنگ آوری» باشد برای ایران «نماد صلح و آرامش» است

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حاج قاسم اسطوره همه آزادی خواهان و عدالت طلبان در همه نقاط دنیا و نیز اسطوره بزرگ نه تنها برای ملت ایران بلکه برای مردم جهان است و تمام اقشار مانند هنرمندان، جامعه دانشگاهی عاشقانه به او عشق می ورزند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی دوشنبه شب در اولین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت که در این دانشگاه برگزار شد افزود: شهادت سردار سلیمانی مرد بزرگ در تاریخ تحولات کشور ایران یک اتفاق عادی و معمولی نبوده است.

وی با بیان اینکه ایران به برکت نهضت امام(ره) طی ۶۰ سال در مقاطع مختلف باعث شده تا شخصیت های بزرگی به ایران خدمت کنند، گفت: شخصیت های بزرگ و نقش آفرین در فضای عمومی جامعه حضور داشتند، اما در بین همه این شهدا شهیدی مانند حاج قاسم بسیار نادر و انگشت شمار است، شهیدی که بیش از چهار دهه در همه میدان های سخت حضور یافته و قهرمانانه وارد و پیروزمندانه خارج شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حاج قاسم از سال ۱۳۷۶ که مسئولیت سپاه قدس را برعهده گرفت تا کنون جبهه مقاومت حتی یک مورد تجربه شکست نداشت. حاج قاسم در سخت ترین شرایط پشت سر رهبر خود ایستاد و اجازه نداد پرچم مقاومت بر زمین بیفتد و قبل از اینکه نماد شجاعت و جنگ آوری باشد برای ایران نماد صلح و آرامش است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همه دارایی خود را مصروف کرد تا نهضت انقلاب اسلامی در ایران شکل بگیرد و مسیر پرقدرت خود را ادامه دهد، با چنین شخصیتی رو به رو هستیم، به همین علت نام شهید سلیمانی حتی پس از چهار سال پرقدرت تر و درخشان تر بر سر زبان ها است.

اسماعیلی گفت: حاج قاسم اسطوره همه آزادی خواهان و عدالت طلبان در همه نقاط دنیاست و او اسطوره بزرگ نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه مردم جهان است و تمام اقشار مانند هنرمندان، جامعه دانشگاهی و عاشقانه به او عشق می ورزند.

وی تاکید کرد: حاج قاسم فقط متعلق به مردم ایران و مردم مسلمان نیست بلکه متعلق به همه انسان هایی است که دلشان برای صلح می‌تپد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.