شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

وزیر ارشاد:

در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوری‌های نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد

گردهمایی مستندسازان با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: در وزارت فرهنگ بنای خود را در سه حوزه مهم هدفگذاری کرده و نگاه‌مان با فناوری نوین در حوزه فرهنگی و هنری درهم آمیخته است.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین پایانی ششمین دوره بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای خود را در سه حوزه مهم هدفگذاری کرده و نگاه‌مان با فناوری نوین در حوزه فرهنگی و هنری درهم آمیخته است.

اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: به کارگیری و استفاده از شیوه‌های جدید برای ایجاد حکمرانی گسترده در حوزه فرهنگ و هنر ضروری است.

وی در عین حال تصریح کرد: در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوری‌های نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد.

اسماعیلی گفت: از دیگر حوزه‌های مهم بخش بازی‌هاست که طبق آخرین پیمایش‌های بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بیش از ۳۴ میلیون بازیکن داریم که ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای هستند که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و این امر یک فرصت به‌شمار می‌آید.

وزیر فرهنگ ادامه داد: یکی از بخش‌های حائز اهمیت جشنواره بازی‌هاست و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی دانشگاه هستیم و وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه‌های مختلف است.

در این آئین که مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز حضور داشتند به همراه وزیر فرهنگ از برگزیدگان ششمین دوره بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی تقدیر کردند.

همچنین در این مراسم بازی "الف‌باشی" حائز رتبه برتر و برنده ۸۰ میلیون تومان هدیه نقدی شد.

وزیر فرهنگ مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را به هر سه بازی برگزیده بخش اصلی نیز اختصاص داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.