شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

نگاهی به گیشه سینماها در روزهای نخست دی‌ماه؛

از یخ‌زدگی گیشه در آغاز فصل زمستان تا سیرنزولی استقابل از کمدی‌های در حال اکران!

سالن سینما

سینماپرس: تخستین هفته از فصل زمستان برای گیشه سینماها جز رخوت و سرمای بی سابقه دستاورد دیگری نداشت و این در حالی است که مرور میزان فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که با شروع دی‌ماه حتی از دامنه مخاطبان فیلم‌های کمدی کم محتوای بر روی پرده نیز به شدت کاسته شده است.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی با فروش تنها ۱۶ قطعه بلیت کم مخاطب ترین فیلم طی هفته اخیر بود؛ «مصلحت» حسین دارابی با جذب فقط ۴۵ مخاطب لقب دومین فیلم کم فروش هفته را به خود اختصاص داد و «هولیا» مرتضی آتش زمزم نیز با ۷۰ تماشاگر سومین فیلم کم مخاطب اولین هفته زمستان سال ۱۴۰۲ شد!

در همین راستا و بر اساس آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۲:۳۰ جمعه هشتم دی ماه «زنبور کارگر» افشین صادقی فقط ۹۵ مخاطب را در سراسر کشور به سمت سالن های سینما کشاند و «چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی نیز تنها ۷۵۲ بیننده داشت!

«اخت الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی رقم ناچیز ۱۰۳۳ مخاطب را جذب سالن های سینما کرد و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج نیز تنها با اختلاف ۲ قطعه بلیت توانست با جذب ۱۰۳۵ مخاطب عنوان هفتمین فیلم کم مخاطب گیشه یخ زده سینماها را به خود اختصاص دهد!

فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» به کارگردانی ستاره اسکندری نیز فقط ۱۰۸۵ نفر را مجاب کرد که به سالن های سینما بروند و «جنگل پرتقال» آرمان‌خوانساریان نیز فقط ۲۱۷۵ قطعه بلیت فروخت! از سوی دیگر «پالایشگاه» با عنوان قبلی «گل های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت که بر اساس شنیده ها بودجه ده ها میلیاردی بیت المال برای تولیدش صرف شده حتی نتوانست ۵ هزار مخاطب را جذب سالن های سینما کند و به حدود ۴۷۰۰ مخاطب رضایت داد تا احتمالا این فیلم نیز به زودی به عنوان یکی دیگر از آثار بودجه بربادده و بی اثر دولتی از اکران به زیر کشیده شود!

از طرف دیگر فیلم های کمدی که فروش شان ذوق برخی مدیران سینمایی را با خود به همراه داشت در این هفته فروش شان کاهشی شد تا زنگ خطر جدی آینده نامطمئن گیشه سینماهای کشور را دوباره بلندتر به صدا درآورد! بر همین اساس «شهر هرت» کریم امینی فقط حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مخاطب داشت و فیلم دیگر این فیلمساز یعنی «فسیل» تنها ۶۳ هزار نفر را جذب سالن های سینما کرد!

«هتل» سیدمسعود اطیابی که لقب پرفروش ترین فیلم هفته را به خود اختصاص داده حتی نتوانست ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی کشور را به سالن های سینما بکشاند و به مخاطبانی در حدود ۲۴۶ هزار نفر رضایت داد؛ «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری نیز تنها ۱۸۵ هزار قطعه بلیت فروخت و «ورود و خروج ممنوع» امید آقایی نتوانست بیش از ۱۰۸ هزار نفر را جذب سالن های سینما کند! نکته قابل تأمل اینجا است که علیرغم ممنوعیت تبلیغات ماهواره ای این فیلم ها با شدت ادامه دارد و مشخص نیست که مدیران سینمایی چرا چشم خود را روی این اتفاق بسته و سکوت اختیار کرده اند!؟

از طرف دیگر ۴ اثری که مختص کودکان ونوجوانان در حاا اکران است روی هم توان این را نداشتند که حداقل ۲۰۰ هزار کودک و خانواده های شان را به سالن های سینما جذب کنند! «بچه زرنگ» تنها حدود ۶۵ هزار قطعه بلیت فروخت و «مسافری از گانورا» به فروش ۳۳ هزار قطعه بلیت رضایت داد! «نارگیل۲» نیز فقط حدود ۱۶ هزار مخاطب داشت و «سلفی با رستم» حسین قناعت نیز تنها ۶ هزار مخاطب را روانه سالن های سینما کرد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.