دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

نشست خبری «ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران» برگزار شد؛

آشنا: ۱۱۵ طرح پژوهشی امسال ۱۸ پژوهش به قرارداد منجر شده است/ در جشنواره از افراد تاثیرگذار در عرصه سینما تجلیل خواهد شد

مراسم رونمایی پوستر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران؛ قادر آشنا

سینماپرس: دبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران گفت: در سازمان سینمایی برای تولیدات جذاب در عرصه داخلی و بین‌المللی بهترین مسیر، عبور از منظر پژوهشی است.

به گزارش سینماپرس، قادر آشنا روز دوشنبه- چهارم دی ماه- در نشست خبری ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در تالار رودکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: جایزه پژوهش سال سینمای ایران از فعالیت‌های مهم و کلیدی سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی گفت: پژوهش از طرفی دنبال سوال و از طرف دیگر به دنبال پاسخ به آن بوده و پیشرفت هر کشوری مدیون کار علمی و تحقیقاتی است.

آشنا افزود: پژوهش فعالیت منسجمی است که افق توسعه را به روی ما باز می‌کند و سینما هنر تاثیرگذاری است و اهمیت فعالیت پژوهشی را صدچندان می‌کند.

دبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران بیان کرد: ۱۲۵ اثر به دبیرخانه اعم از ۵۲ مقاله، ۳۲ پژوهش، ۲۰ پروپوزال، ۱۶ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۱۴ تز دکترا به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد، ۴۶ ارسال کننده بانوان بودند.

وی میانگین سنی خانم‌ها را ۳۰ و آقایان را ۳۵ سال عنوا کرد و اظهارداشت: ۸۵ درصد شرکت کنندگان از تهران و مابقی از دیگر شهرستان‌هاست.

آثار ارسال شده به این دوره از جایزه، آثار مطلوبی است که در میان آنها به حوزه اقتصاد و زیرساخت سینما و مبانی نظری و جامعه شناختی توجه جدی شده است

آشنا دانشگاه‌های تهران، هنر، امام جعفر صادق(ع)، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات و دانشگاه کاشان را از جمله دانشگاه‌هایی برشمرد که بیشترین تعداد آثار ارائه شده به دبیرخانه را داشتند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی گفت: مسعود نقاش زاده، حسین بلخاری، بهمن نامور مطلق، مجید شاه حسینی، رامتین شهبازی، محمدرضا حسنایی و توحید محرمی از داوران تراز یک کشوری، داوران بخش ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران هستند.

وی افزود: به اذعان داوران، آثار ارسال شده به این دوره از جایزه، آثار مطلوبی است که در میان آنها به حوزه اقتصاد و زیرساخت سینما و مبانی نظری و جامعه شناختی توجه جدی شده است.

آشنا بیان کرد: در سازمان سینمایی برای تولیدات جذاب در عرصه داخلی و بین‌المللی بهترین مسیر عبور از منظر پژوهشی است که حال و آینده را تحلیل می‌کند بنابراین در سازمان سینمایی به غیر از این رویداد برنامه‌های پژوهشی دیگر هم داریم.

۱۱۵ طرح پژوهشی امسال به ما رسیده که ۱۸ پژوهش به قرارداد منجر شده استدبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران با اشاره به پیشینه جایزه از سال ۱۳۹۵ اظهارداشت: در بودجه کشور لحاظ شده تا پژوهش، دریچه نوآوری و فعالیت پژوهشگران و ارتقای سینماگران و مترجمین و ناشران را ارج نهاده و به آنها جهت دهیم و باید این حوزه را پاس بداریم.

وی با اشاره به پژوهش‌هایی که در طول سال انجام می‌شود، افزود: ۱۱۵ طرح پژوهشی امسال به ما رسیده که ۱۸ پژوهش به قرارداد منجر شده است و جلسات ادامه دارد و تا پایان سال تعداد دیگری اعم از پژوهش‌های کاربردی به اینها اضافه می‌شود.

آشنا با بیان اینکه پژوهش‌های سالانه در سایت سازمان سینمایی بارگذاری می‌شوند، اظهارداشت: پژوهش‌هایی که از سال ۱۳۹۵ تاکنون تدوین و تالیف شده برای بهره‌برداری، در این سایت بارگذاری شدند.

وی گفت: خلاصه مقالات نیز چاپ و پژوهش‌های برتر منجر به قرارداد و از آنان حمایت می‌شود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی افزود: در جشنواره امسال همچنین از افراد تاثیرگذار در عرصه سینما و نیز تعدادی از بانوان تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.