چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

سیدابراهیم عامریان:

در آشفته ترین روزهای سینما مخاطبان فراوانی را به سالن ها آورده ایم تا چراغ سینما روشن بماند!

فیلم سینمایی فسیل

سینماپرس: سیدابراهیم عامریان تهیه کننده فیلم سینمایی «فسیل» در واکنش به مصاحبه انتقادی اخیر حسن هدایت متن دلنوشته ای را به صورت اختصاصی در اختیار سینماپرس قرار داد.

به گزارش سینماپرس متن ارسالی سید ابراهیم عامریان به این شرح است:

آقای حسن هدایت، سلام

نگرانی تان در مورد سینما ارزشمند است. همان سینمایی که در دوران کرونا، بسیاری از سالن هایش در آستانه تعطیلی دائمی یا تغییر کاربری بودند و اگر برخی از فیلمهای کمدی نبودند و حدود پنج میلیون نفر را به این سالن ها نکشانده بودند، خدا میداند امروز در چه شرایطی بودیم.

آیا شما نگران کارگران این سینماها نیز هستید؟ آیا شما به فکر بیش از ۳۰ هزار نفر خانواده شریف سینما در سراسر کشور که هر یک به نوعی از این عرصه ارتزاق میکنند هستید؟

تصور میکنم به شعور مخاطب توهین کردید و گفتید که به خاطر شرایطش، امروز ممکن است به هر چیز کوچکی بخندد. به نظر من اما، اتفاقاً شعور مخاطب بسیار بالاتر از حد تصور شماست، به این دلیل که فیلمهای کمدی نازل و بی کیفیت در چرخه اکران قرار میگیرند اما فروش مناسبی ندارند. اتفاقی که نشان میدهد مخاطب امروز طنز با کیفیت مانند «فسیل» را میشناسد. طنزی که بر پایه یک داستان با پتانسیل لازم، کارکردهای دراماتیک، کنش های منطقی و البته ریتم مناسب به مخاطب عرضه شده است.

تصور نمیکردم یک کارگردان باسابقه، برای یک فیلم سینمایی که احترام مخاطبین، منتقدین و حتی کارگردان شاخصی چون کیانوش عیاری را برانگیخته است، از لفظ چرت استفاده کند اما به هر حال این هم یک نظر است و آن را با احترام تحمل میکنم، مثل بقیه حملاتی که برخی دیگر از همکارانمان به بهانه های مختلف به بنده یا فیلم «فسیل» یا فیلمهای دیگرم کرده اند.

بنده و امثال بنده تهیه کننده هایی هستیم که با سرمایه شخصی و بدون مشارکت مراجع دولتی، در آشفته ترین روزهای سینما، بدون هیچ ادعایی ریسک تولید را به جان خریده ایم و به لطف خدا مخاطبان فراوانی را به سالن ها آورده ایم تا چراغ سینما روشن بماند.

آنچه واقعیت است اینکه در همه جای دنیا، سینمای بدنه یا همان سینمای تجاری، جایگاه و احترام خود را دارد و این همه دچار توهین و تحقیر، مخصوصا از سوی همکاران خود نمی شود.

حرف برای گفتن زیاد است اما بنده هرگز چه به شما یا دیگر پیشکسوتان عرصه هنر و سینما اسائه ادب نخواهم کرد، در عوض از جنابعالی دعوت میکنم یک بار به همراه خانواده، فیلم «فسیل» را تماشا کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.