سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

وزیر ارشاد:

با قرآن کریم می‌توانیم ذائقه جامعه را عوض کنیم/ شب گذشته پیشنهادی در مورد ساخت فیلم قرآنی مطرح شد بنده نیز گفتم بسازید!

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: با قرآن کریم می‌توانیم ذائقه جامعه را عوض کنیم و هر فردی به دنبال این است که در عمرش فقط یک خدمت خاص قرآنی انجام دهد.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری سی یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در دفتر وزیر برگزار شد، گفت: مسابقات مفاهیم از کتب مرجع مثل تفاسیر باید از هم‌اکنون فراخوان آن داده شود و برایشان رویداد تعریف کنیم.

اسماعیلی با بیان این مطلب و با تاکید بر ایجاد نشاط قرآنی در جامعه افزود: برای ما برنامه‌های قرآنی متعدد که خروجی آن احساس نشاط قرآنی را به جامعه بدهد بسیار اهمیت دارد. سال گذشته بعضی از دوستان جلسه حفظ سوره مبارکه «الرحمن» را برگزار کردند که بسیار مطلوب بود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: با قرآن کریم می‌توانیم ذائقه جامعه را عوض کنیم. شب گذشته پیشنهادی در مورد ساخت فیلم قرآنی مطرح شد بنده نیز گفتم بسازید، هر فردی به دنبال این است که در عمرش فقط یک خدمت خاص قرآنی انجام دهد.

معاون قرآن و عترت: تفرج معنوی امسال در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رقم خواهد خورد

معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در عید نوروز، میزان حضور خانواده ها، کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را نشانگر میزان موفقیت آن دانست و گفت: حضور خانواده‌ها و رونق بخشی کودک ونوجوان نشانگر موفقیت نمایشگاه است.

معاف از حضور ۷۰ مسجد با عنوان مساجد تمدن ساز در این نمایشگاه خبرداد و گفت: بخشی از فضا به حوزه خیرین قرآنی تعلق گرفته است تا نقطه اثر و مکانیزم آن به علاقمندان معرفی شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری بزرگترین ایونت و هوش مصنوعی قرآن در نمایشگاه سال‌جاری خبرداد و افزود: با مجموعه‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و قرآن کشور گفتگو و طرح‌های آن‌ها دریافت شده است.

وی مباحث مشاوره خانوداه را مباحث مورد علاقه و پسند مردم عنوان کرد و گفت: براساس اهمیت موضوع و نگرانی‌های موجود در این مشاوره، این بخش در اختیار مدیریت حوزه علمیه قم قرار گرفته است.

معاف از خیرات حسان و دو تجمع بزرگ همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی و نمایشگاه بین المللی خبرداد و گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده دو نشست بزرگ بانوان در حوزه قرائت و تلاوت کاملاً ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری کنگره اندیشمندان قرآن پروژه با عنوان قرآن و علم در ۱۸ دی سال‌جاری در قم خبر داد و افزود: بخش دیگر این کنگره در نمایشگاه امسال برگزار می‌شود، در بخش رونمایی، چندین رونمایی انجام خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان رونمایی مشترک با انجمن رستو مالزی اشاره کرد.

وی بخش کودک و نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را از بخش‌های موفق آن برشمرد و عنوان کرد: به سمت اقدامات و تحولات جدید حرکت کرده‌ایم.

مسئول بخش نوجوان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم: ۷ بخش نوجوانان در نمایشگاه قرآن و عترت راه‌اندازی خواهد شد

در بخش دیگری جوزانی مسئول بخش نوجوانان نمایشگاه قرآن گفت: ۷ بخش ویژه نوجوانان در سی و یکمین دوره نمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

جوزانی بررسی نقاط قوت و ضعف و مطالعه وضعیت سال گذشته بخش نوجوان را پایه برنامه‌ریزی سال‌جاری برشمرد و افزود: سال گذشته با برنامه ریزی انجام شده و برگزاری لیگ جام رمضان و بازی‌های رایانه‌ای بخش عمده‌ای از مخاطبان که به دلیل نا آشنایی با نمایشگاه علاقه‌ای به حضور در آن را نداشتند، در نمایشگاه حضور پیدا کرده و با بخش‌های مختلف آشنا و جذب می‌شدند، امسال نیز با قوت بیشتر برگزار خواهد شد.

وی از راه‌اندازی ۷ بخش ویژه نوجوان خبر داد و افزود: بخش دختران آفتاب ویژه دختران شامل برگزاری تلکیف، لیگ بازی‌های قرآنی و اتاق فرار قرآنی، بخش باشگاه نسل آرمان ویژه پسران، شامل اجرای سرودهای قرآنی و عترتی با اجرای میدانی و فلش ماپ توسط تشکل‌ها و گروه‌های مردمی و برگزاری جشن تکلیف پسران است.

جوزانی بخش سوم را متا هیأت برشمرد و افزود: این بخش به صورت گسترده‌تر از سال گذشته و با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و انیمشین ۳۶۰ درجه و در قالب گروهی و انفرادی برگزار خواهد شد.

وی راه اندازی موکب توسط نوجوان ویژه دختران و پسران را بخش دیگری از برنامه‌های نمایشگاه قرآن عنوان کرد و افزود: جام رمضان در بخش سرگرمی و با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و فدراسیون ورزش‌های الکترونیکی به عنوان یک برند ویژه معاونت قرآنی در قالب لیزرتگ و اتاق فرار برگزار خواهد شد.

جوزانی از معرفی اولین خروجی‌های جشنواره کمان در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و گفت: جشنواره کمان به دریافت ایده‌های تولید بازی و انیمیشن با محتوای قرآنی خواهد پرداخت و همچنین محصولات صنایع سرگرمی دیجیتال با محتوای قرآن و عترت، شامل انیمیشن و بازی معرفی خواهد شد.

نمایشگاه قرآن کریم در تمام استان‌ها متناظر با نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد

احمدی مسئول بخش استان‌های سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جلسه شورای سیاستگذاری این نمایشگاه از انجام تمهیدات لازم برای برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن در استان‌ها خبر داد و گفت: امسال برای نخسین بار در تمامی استان و به صورت همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نمایشگاه متناظر برگزار خواهد شد.

احمدی برگزاری همزمان این نمایشگاه‌ها در استان‌ها را یک مجموعه نمایشگاه تبلیغی، ترویجی، تعلیمی و تفهیمی برشمرد و افزود: به بهانه برگزاری نمایشگاه در هر استان یک رویداد بزرگ قرآنی جامع و کامل برگزار خواهد شد.

وی میل و اشتیاق مصرف فرهنگی حوزه قرآن و عترت در استان‌ها را در سطح بالا عنوان کرد و افزود: هماهنگی و مقدمات لازم برای برگزاری این رویداد مهم در استان‌ها انجام شده است.

فعال حوزه قرآنی: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، امسال نمایشگر تابلوی حکمرانی دینی باشد

عبودتیان فعال حوزه قرآنی نیز در این جلسه گفت: در نمایشگاه سال‌جاری با حضور بزرگترین اساتید و متخصصین قرآنی و براساس تعلیمات دینی از وزرا و مسولین در انجام وظایفشان مطالبه‌گری انجام شود.

وی هویت نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را به عنوان یک نمایشگاه با کیفیت، دینی، سبک زندگی و خانواده محور در کشور برشمرد و افزود: نمایشگاه قرآن، ضمن ارائه خدمات، یک نمایشگاه خانوداه محور، آرامش بخش و یک رویداد بزرگ دینی است که می‌تواند در تراز حاکمیت اسلامی مطرح شود.

عبودتیان درخواست برگزاری بخش ویژه حکومت قرآن در نمایشگاه را بیان کرد و افزود: این بخش می‌تواند چگونگی تحقق دستورات قرآنی در چهل و سه سال انقلاب اسلامی را به نمایش درآورد و ضمن نقد بر خلأ‌های موجود این حوزه نقاط و شعارهای تحقق یافته را به نمایش بگذارد.

وی برگزاری میزهای تخصصی حکمرانی قرآن با حضور نخبگان قرآنی را موجب تلألو آن در سرار کشور دانست و گفت: در کنار ارائه خدمات به مردم و برطرف نمودن نیاز آن‌ها، مسؤلان وزارتخانه‌ها با حضور خود در این میزها پاسخگویی کنند.

عبودتیان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را یکی از پرخیرترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و افزود: یکی از افتخارات این نمایشگاه، حضور بهترین فعالان حوزه قرآنی از سراسر کشور است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.