سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵

فرشاد مهدی پور:

به دنبال ایجاد ساختارهای جدیدی در حوزه رسانه‌های اجتماعی هستیم

فرشاد مهدی‌پور؛ ایمان شمسایی

سینماپرس: معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر ارشاد گفت: به دنبال ایجاد ساختارهای جدیدی در حوزه رسانه‌های اجتماعی هستیم اما همین امروز نیز با توجه به ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی، در حال انجام تکالیف توسعه یافته در حوزه رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات هستیم.

به گزارش سینماپرس، فرشاد مهدی پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با تغییر نام معاونت مطبوعاتی به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات»، به فارس گفت: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در سال ۸۵ به این نام انتخاب شده بود و از آن دوره تا امروز تحولات زیادی رخ داده است. مهمترین تغییرات نسبت به گذشته این است که خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به مجموعه رسانه‌ها اضافه شدند و توسعه پیدا کردند.

او افزود: حوزه تبلیغات نیز با عنوان تبلیغات تجاری نامگذاری شده بود که تنها محدود به مجوزهایی برای تبلیغات شهری بود و هم اکنون این حوزه نیز با گسترش به سایر بخش‌ها توسعه و تغییر پیدا کرده است. این تغییرات باعث شد که به تناسب در عنوان معاونت نیز تغییراتی به وجود بیاید. این اتفاق همراه به یک دسته از مأموریت‌های دیگر هم هست. مثلا فرض کنید که در حوزه کانال‌های خبری، انسان رسانه‌ها و به طور کلی خبرنگاران ماموریت‌ها و مسئولیت‌های جدیدی بر عهده ما گذاشته شده است که همواره نیز رو به توسعه است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات ضمن اشاره به دلائل تغییر این عنوان خاطر نشان کرد: عنوان مطبوعات یک عنوان خاص برای حوزه نشریات چاپی است اما رسانه عنوان جامعی است که همه انواع تولید محتوا را در برمی‌گیرد و شمولیت دارد. در بخش تبلیغات هم با توجه به اهمیتی که این حوزه دارد، به عنوان معاونت اضافه شده است.

مهدی پور در پایان گفت: در حال حاضر نیز بنابر ماموریت‌هایمان مجوزاتی طبق قانون داده شده که می‌توانیم از رسانه‌ها، نهادهای مدنی و گروه‌های بیرونی استفاده کنیم. با توجه به تکالیفی که داده شده، به دنبال ایجاد ساختارهای جدیدی در حوزه رسانه‌های اجتماعی هستیم اما همین امروز نیز با توجه به ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی، در حال انجام تکالیف توسعه یافته در حوزه رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.