شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی:

وضعیت فیلمنامه‌ها راضی‌کننده نیست/ تلاش کردیم طنز را از مهلکه و شوخی‌های جنسی که گرفتارش شده بود نجات دهیم

شورای پروانه ساخت

سینماپرس: عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی گفت: ما تلاش کردیم طنز را از مهلکه و شوخی‌های جنسی که گرفتارش شده بود نجات دهیم و تا آنجایی که می‌توانیم فیلم‌ها را خانواده‌محور کنیم.

به گزارش سینماپرس، سید محمد حسینی، مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس و عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی در برنامه «سینماچی» رادیو جوان در پاسخ به این سوال که در یکسال اخیر شاهد موفقیت‌های کمدی در گیشه هستیم، آیا این موفقیت بخاطر فیلم‌های طنز یا عامل دیگری است، گفت: نه‌تن‌ها در ایران بلکه در سایر کشورها استقبال از آثار طنز و کمدی بیشتر شده است. یعنی همه‌گیری کرونا منجر شد بعضی فیلم‌ها فروش بیشتری داشته باشد.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا آثار دیگر سینما نمی‌فروشد؟ توضیح داد: آثار دیگر سینما هم به اندازه خودش می‌فروشد، ولی استقبال از آن‌ها به دلیل فروش بالای فیلم‌هایی نظیر «هتل» و «فسیل» گم می‌شود. آن‌ها قبل از همه‌گیری کرونا هم می‌فروختند.

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس درباره جهت‌گیری مدیران و تهیه‌کنندگان به تولید آثار طنز توضیح داد: بخش عمده اکران به مدیریت آن بخش بر می‌گردد. آنچه در حال رخ دادن است، سینما را از حالت رکود و برشکستگی جدی نجات می‌دهد و بعد باید به فکر ژانر افتاد. به طور مسلم مدیران سازمان سینمایی هم می‌خواهند به همان اندازه آثار طنز، فیلم‌های اجتماعی بفروشد و ژانر اکشن فروش جدی داشته باشد. در شورای پروانه ساخت هم به ندرت آثاری دیده می‌شود که درخشان باشد و بگوییم فروش جدی خواهد داشت.

عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی درباره شوخی‌های غیر متعارفی قبلاً که در فیلمنامه‌ها بکار برده می‌شد، گفت: اگر دوستان به سینما رفته باشند و آثار طنز دیروز را با امروز مقایسه کنند، متوجه تمایز فیلمنامه‌ها می‌شوند. ما تلاش کردیم طنز را از مهلکه و شوخی‌های جنسی که گرفتارش شده بود نجات دهیم و تا آنجایی که می‌توانیم فیلم‌ها خانواده‌محور باشند و بتواند خانواده‌ها را بخنداند. بخشی از استقبال مخاطبان استقبال خانواده‌هاست. وقتی پدر خانواده در کنار فرزندانش اثری را می‌بیند، از دیدن اثر خجالت‌زده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه الان فیلمنامه‌ها راضی‌کننده نیست، گفت: یعنی همه فیلمنامه‌ها درخشان و فوق‌العاده نیست و زمان می‌برد تا کیفیت آن‌ها مطلوب شود. البته مسیر غلطی را طی نمی‌کند و رو به اصلاح است.

حسینی با گلایه از تهیه‌کنندگان سینما بخاطر عدم پرداخت به بحران جمعیت و تشویق به فرزندآوری گفت: بحران جمعیت از هر جنگ و بلای اجتماعی مهیب است. اصلاً فیلمی نداریم، که به جمعیت به عنوان یک پدیده اجتماعی خطرناک بپردازد. اگر این اتفاق در هر جای کره زمین بود، همه آثار سینمایی یک خط در میان مجبور بودند به آن بپردازند. سینمای ما نه‌تنها کمکی به موضوع افزایش جمعیت نمی‌کند، بلکه برخلاف آن حرکت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.