چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

«عزت الله رمضانی‌فر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مضیقه شدید مالی زندگی هنرمندان را احاطه کرده/ مدیران فقط وعده‌های بی‌عمل می‌دهند!

عزت الله رمضانی فر

سینماپرس: عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: مهمترین معضل هنرمندان فقدان صندوق بیمه بیکاری است؛ ما سال ها است می گوییم برای بهبود وضعیت زندگی بیکاران سینما و هنر صندوق بیکاری درست کنید اما کسی گوشش بدهکار نیست.

بازیگر فیلم های سینمایی «کفش های میرزانوروز» و «پیک نیک در میدان جنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جالب اینجا است که گاهی برخی مدیران خودشان از این حرف‌ها می‌زنند و بعدها که از آن ها مطالبه می کنیم چرا به وعده های شان عمل نکرده اند راحت و بی درد سر می گویند که ما بودجه نداریم! در واقع مدیران دیواری کوتاه تر از هنرمندان گیر نیاورده‌اند و به راحتی به آن ها وعده های بی عمل می دهند.

این سینماگر با بیان اینکه امروزه تعداد بی شماری از هنرمندان نه تنها در حوزه سینما بلکه در سایر حوزه های دیگر دچار معضلات شدید ناشی از بیکاری هستند اظهار داشت: خیلی هنرمندان را می بینم و یا از طریق دوستان می شنوم که زندگی های شان با بحران جدی روبرو شده است. هنرمندی که سنی از او گذشته و صاحب عروس و داماد و نوه شده است قطعاً وضعیت زندگی اش از هنرمندان جوان وخیم تر است و بیشتر نیازمند توجه مسئولان ذی ربط است چرا که فرهنگ و سنن کشور ما به گونه‌ای است که در خانه بزرگترها بیشتر رفت و آمد وجود دارد و آن ها به دلیل بیکاری و تورم شدید نمی توانند آنطور که باید از عزیزان خود پذیرایی کنند.

وی تأکید کرد: مضیقه شدید مالی زندگی هنرمندان را احاطه کرده و باعث شده تا آن ها حتی در نزد نزدیکان و عزیزان خود احساس شرمندگی و افسردگی داشته باشند. بدیهی است که در این شرایط این وظیفه یکایک دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری است که به فریاد هنرمندان برسند و بخشی از معضلات زندگی آن ها را برطرف کنند.

رمضانی فر سپس با بیان اینکه وزارت ارشاد به هنرمندان دارای مدرک درجه یک هنری که معادل دکترا است تنها ماهانه ۲ میلیون تومان حقوق می دهد تصریح کرد: تأسف بار اینجا است که این میزان حقوق برای افراد با معادل درجه دکترا است و سایر هنرمندان حقوق های بسیار کمتری می‌گیرند. بدیهی است که در این شرایط تورمی و اقتصادی باید میزان دریافتی هنرمندان بالاتر برود و به وضعیت زندگی بچه‌ها رسیدگی شود.

این هنرمند متذکر شد: از سوی دیگر موسسه پیشکسوتان هنر که ورود به آن نیز بسیار دشوار است تنها ماهانه ۱۵۰ هزار تومان حقوق برای هنرمندان در نظر گرفته است. البته ریاست این مجموعه عالی است و ای کاش می‌شد آقای عظیمی به مقام و پست بالاتری مانند وزارت ارشاد برسد. در این موسسه پیشکسوتان را به سفر و... می برند اما ای کاش به جای این سفرها ماهیانه بودجه ها را خرج هنرمندان کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «گاو» و «ارثیه» خاطرنشان کرد: ما تعداد کثیری هنرمند داریم که وضعیت شان به شدت خراب و دردهای شان زیاد است.

رمضانی فر در پایان این گفتگو افزود: مسئولان فرهنگی باید با وزارت نفت، شهرداری، سپاه و... باید مذاکره شود و از این ها بخواهند کمبودهای حوزه فرهنگ و هنر را جبران کنند. کسانی که رأس کار هستند فقط فکر خودشان هستند و به کسانی که لیاقت دارند فکر نمی کنند. دنبال این هستند که به دوست و اقوام خودشان در دستگاه زیرمجموعه خود پست و مقام بدهند. من امیدوارم به زودی این اتفاقات تلخ در کشورمان پایان بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.