یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

به مناسبت «روز بسیج مستضعفان»؛

«پیوست» به سراغ موضوع «ارتش بیست میلیونی» می‌رود

«پیوست»؛ «ارتش بیست میلیونی»

سینماپرس: برنامه «پیوست» به مناسبت پنجم آذر که مصادف با روز بسیج مستضعفان است، با موضوع «ارتش بیست میلونی»، یکشنبه پنجم آذر روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه پیوست به علت نامگذاری پنجم آذر به نام بسیج مستضعفان می‌پردازد. بعد از انقلاب اسلامی، گروه‌های ضد انقلاب با ترورهای بیشمار قصد ناامن کردن کشورمان را داشتند که با تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ معادلات آن‌ها به هم خورد. روز بعد از این اتفاق، مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت، به دلیل دخالت‌ها در انجام وظایف محوله را بهانه کرده و استعفا می‌دهد و به دستور امام، شورای انقلاب مأمور اداره کشور می‌شود.

از مباحثی که با استناد به ... تاریخی به آن‌ها پرداخته می‌شود می‌توان به «شرط آزادسازی گروگان‌های آمریکایی»، «اقدام کاخ سفید و وزیر دفاع اسرائیل برای مقابله با ایران»، «دیدار فرماندهان سپاه برای دیدار با امام خمینی (ره) در قم»، «اعلام طرح امام خمینی (ره) در تشکیل ارتش بیست میلیونی»، «اعلام سپاه به مردم جهت آموزش نظامی و ثبت نام مردم در مساجد» و... اشاره کرد.

برنامه «پیوست» با مروری بر وقایع تاریخی کشورمان قصد دارد به آگاهی بیشتر مردم با تاریخ کشورمان بپردازد. این برنامه کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمد بنکدار، کارگردانی آرمان حیدری، گویندگی محسن بهرامی و نویسندگی لطیفه سادات مرتضوی و مجتبی منافی است که در مناسبت‌های خاص تاریخی و در فواصل برنامه‌ها از شبکه دو پخش می‌شود.

این قسمت از برنامه «پیوست» با موضوع «ارتش بیست میلیونی» به مناسبت روز بسیج مستضعفان به وقایع ۵ آذر ۱۳۵۸ پرداخته و یکشنبه ۵ آذر ساعت ۱۸:۳۵ از شبکه دو پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.