جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر:

بیش از ۱۰۰ اثر در بخش ملی ثبت نام کرده‌اند/ «مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی این دوره از جشنواره است

مجتبی امینی؛ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از ثبت نام بیش از ۱۰۰ اثر در بخش ملی این رویداد خبر داد که ۲۵ اثر بیش از سال گذشته است.

به گزارش سینماپرس، مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر چند ماهی است که کارش را آغاز کرده است. امسال ارسال آثار به دبیرخانه در بخش‌های ملی و بین الملل ۳۰ آبان به کار خود پایان داد و این آخرین زمان مهلت ارسال آثار بود. آثار متنوع و چشمگیری در این دوره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. ما انتظار نداشتیم که امسال از جشنواره فجر تا این اندازه استقبال شود و هنرمندان صاحبان آثار و فیلم سازان تا این اندازه اثر تولید کرده باشند و تلاش کنند تا آثارشان به جشنواره برسد.

وی گفت: در بخش ملی بیش از ۱۰۰ اثر ثبت نام کرده‌اند. این در حالیست که سال گذشته ۷۵ اثر برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده بودند. در روزهای آینده هم گزارش بخش بین الملل را هم اعلام خواهیم کرد. دو بخش ملی و بین الملل از سال گذشته ادغام شد و امسال هم به همین شکل است.

امینی افزود: امسال در ژانرهای مختلف اثر خواهیم داشت و فیلم سازان صاحب نام و اساتید خوب کشورمان آثار خوبی را به جشنواره ارسال کرده اند. حضور فیلم‌سازان اول موفق که آثار خوب و موفقی ارائه کرده اند در این دوره از جشنواره حضور دارند. حضور فیلم اولی‌ها نوید جریان پویا و تازه نفسی در صنعت فیلم‌سازی است؛ ما می‌خواهیم شرایط خوبی را برای فیلم اولی‌ها فراهم کنیم و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در جشنواره برایشان رقم خواهد خورد و اعتماد ویژه‌ای به فیلم اولی‌ها در جشنواره امسال خواهد شد.

وی گفت: آئین نامه جشنواره فجر مشخص است. زمان بندی‌ها در آئین نامه جشنواره اعلام شده است و ما طبق این زمان بندی‌ها حرکت کردیم تا شاهد برگزاری یک جشنواره منظم باشیم. وقتی صاحب یک اثر هنری در رویدادی ثبت نام می‌کند و آئین نامه‌ای را می‌پذیرد از نظر قانونی موظف است که ضوابط و مقررات آن آئین نامه را رعایت کند. تصمیم گیری‌ها نسبت به یک اثر طبق همان آئین نامه انجام می‌گیرد.

امینی افزود: برنامه‌ریزی و سیاست گذاری و روند هیات انتخاب و برنامه ریزی‌ها در جشنواره برای حضور آثار متنوع بوده است. قطعا آثاری از جنس مقاومت و شرایطی که در منطقه حاکم شده است در این دوره از جشنواره خواهیم داشت.

وی گفت: ما در حال برنامه ریزی درباره تولید برنامه با موضوع ظلم سنگین و عجیبی که در غزه رخ داده هستیم. وظیفه هر فرد و هنرمندی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کند این است که بازتابی از جنایتی که رخ داده است را در آثار هنری اش رقم بزند. تمهیداتی در نظر گرفته ایم تا امسال در جشنواره بین المللی فیلم فجر بخش ویژه‌ای درباره فلسطین اشغالی و ظلمی که در حق مردم این منطقه شده است خواهیم داشت.

امینی افزود: حدود ۴ ماه است که از شروع فعالیت ستاد جشنواره می‌گذرد. همان تیمی که سال گذشته در روزهای سخت فعالیت می‌کردند همان ترکیب امسال هم در ستاد حضور دارند و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این دوره از جشنواره است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.