جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

در قالب سریالی با عنوان «مهاجر سرزمین آفتاب»؛

تصویرسازی از زندگی «مادر شهید ژاپنی در ایران» به عهده کارگردان «سرهنگ ثریا» گذاشته شد!

یونیکو یامامورا

سینماپرس: لیلی عاج، کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» این روزها مشغول پیش تولید سریال «مهاجر سرزمین آفتاب» برگرفته از کتابی به همین نام است تا داستان زندگی کونیکو یامامورا، یک مادر ژاپنی که فرزندش در جنگ شهید شده است را روایت کند.

به گزارش سینماپرس، کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به کوشش حمید حسام و مسعود امیرخانی اثری است که خاطرات کونیکو یامامورا مادر شهید ژاپنی در ایران در بر دارد، کونیکو یامامورا که بعد از آشنایی با یک مسلمان ایرانی و ازدواج با او، ژاپن را به مقصد ایران ترک کرد، بعد از مهاجرت نام سبا را برای خود انتخاب کرد.

پیش از این مقام معظم رهبری هم در تقریظی به این کتاب نوشته بودند که «سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه این بانوی دلاور که با قلم رسا و شیوای حمید حسام نگارش یافته است، جداً خواندنی و آموختنی است.»

ایشان در بخش دیگری از این متن تاکید داشتند که «ساخت فیلم براساس زندگی خانم بابایی، حرکت مهم و موثری در جهت معرفی و آبرو بخشیدن به خانواده اسلامی و مرد مسلمان است و نباید از آن غفلت شود.»

تیزری که برای کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» ساخته شده بود

حالا سازمان سینمایی سوره قصد دارد با لیلی عاج، کارگردان تئاتر و سینما که این روزها «سرهنگ ثریا» را روی پرده دارد، سریال خاطرات کونیکویامامورا را کلید بزند. این سریال اقتباسی از کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» است که خود لیلی عاج فیلمنامه این اثر را خواهد نوشت.

سازمان سینمایی سوره پیش از این سریال «سوران» را با اقتباس از کتاب «عصرهای کریسکان» ساخته بود و امروز سریال «بوقچی» را هم با اقتباسی از کتاب «آبنبات هل دار» در دست ساخت دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.