دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

جهانبخش سلطانی:

«ادبیات کهن» هویت این مرز و بوم است که به ما سمت و سو می‌دهد و شناسنامه ما را با استحکام به جلو می‌برد

محمود سالاری و جهانبخش سلطانی در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سینماپرس: جهانبخش سلطانی هنرپیشه کشورمان گفت: ادبیات کهن هویت این مرز و بوم است که به ما سمت و سو می‌دهد و شناسنامه ما را با استحکام به جلو می‌برد.

به گزارش سینماپرس، جهانبخش سلطانی بازیگر سرشناس کشورمان درباره هویت ادبیات کهن ایرانی گفت: چیزی که مشخص است و بر پایه عشق و عاشقی، هویت و فرهنگ این مرز و بوم حساب می‌شود در واقع ادبیات کهن است که به ما سمت و سو می‌دهد و در واقع شناسنامه ما را با استحکام به جلو می‌برد، مانند شاهنامه. در واقع ما تکیه بر این ادبیات کهن داریم که اینگونه است که ما در جهان مطرح هستیم و استحکام بسیاری در ادبیات و فرهنگ و هنر داریم.

وی ادامه داد: این است که رشته این صحبت سر دراز دارد و با این دو کلام نمی‌شود به ادبیات کهن ورود کرد؛ ولی من یک فیلم کوتاه دیدم که با از آرش کمانگیر شروع کرده بود و از عبارات اسلامی و حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در اثر استفاده کرده بود و از نظر من این سیر در تاریخ ادبیات کهن ایران خیلی خوب بود که به صورت کارتنی ساخته شده بود.

به گزارش سینماپرس، جهانبخش سلطانی بازیگر سرشناس کشورمان بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۷ شروع کرد. وی به دلیل بازی در فیلم شرم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۱ شد.

وی در آثاری همچون قصه‌های مجید، مردان آنجلس، یوسف پیامبر، کامیون، حمله خرچنگ‌ها، زمانی برای شکفتن، بچه‌های طلاق و ... به ایفای نقش پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.