چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

تهیه‌کننده «دست ناپیدا»:

۹۰ درصد فیلم‌برداری به پایان رسیده/تلاش‌مان رساندن فیلم به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است

انسیه شاه حسینی در نشست نقد و بررسی فیلم زیباتر از زندگی

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دست ناپیدا» از پیشرفت ۹۰ درصد فیلم‌برداری این اثر سینمایی که با محوریت نقش مهم زنان در دوران دفاع مقدس ساخته می‌شود، خبر داد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی، این روزها واپسین مراحل فیلم‌برداری خود را در حاشیه رود کارون سپری می‌کند تا مهیای حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شود. این فیلم روایت‌گر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین بر دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و به جبهه می‌فرستد.

سید سعید سیدزاده، ‌ تهیه‌کننده فیلم «دست ناپیدا» درباره روند پیشرفت فیلم‌برداری این اثر سینمایی به تسنیم گفت: تقریباً از ۱۲ شهریور امسال، فیلم‌برداری را آغاز کردیم و هنوز مشغول ضبط سکانس‌های باقی‌مانده هستیم. حدوداً ۹۰ درصد فیلم‌برداری به پایان رسیده و ‌هم‌اکنون به بخش حساس و مهم فیلم‌برداری یا به اصلاح فینال کار رسیده‌ایم.

او درباره زمان پایان فیلم‌برداری «دست ناپیدا» عنوان کرد: زمان زیادی تا اتمام فیلم‌برداری باقی نمانده است. امیدوارم مشکلی پیش نیاید و بتوانیم به زودی کارمان را به انجام برسانیم. تلاش‌مان رساندن فیلم به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است.

این تهیه‌کننده با اشاره به سوژه بدیع این اثر سینمایی، افزود: طی سال‌ها حضور و فعالیت در سینما به‌ویژه سینمای دفاع مقدس، با چنین موضوع بکری مواجه نشده‌ بودم. موضوع «دست ناپیدا» از این حیث که از زاویه‌ای تازه به دوران دفاع مقدس می‌پردازد، بسیار ویژه است و قشر کاملاً خاصی را در طول جنگ تحمیلی به تصویر می‌کشد. علاوه بر این‌ موارد، ‌ فیلم، نگاه کاملاً متفاوت و شاعرانه‌ای را نسبت به دفاع مقدس دنبال می‌کند.

سیدزاده ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که تاکنون برای فیلم رخ داده این است که فیلم‌برداری کار از فیلم‌نامه آن به مراتب سرتر است. البته بحمدالله فیلم‌نامه بسیار خوبی داشتیم اما آنچه به تصویر کشیده شده، درخشان‌تر از چیزی است که در فیلم‌نامه وجود داشت. امیدوارم در نهایت، اثری متفاوت، ‌زیبا و دلنشین را به تماشا بنشینیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دست ناپیدا» با اشاره به دشواری‌های فیلم‌برداری در گرمای سخت و طاقت‌فرسای جنوب کشور گفت: شاید عددی که می‌خواهم به آن اشاره کنم برایتان غریب باشد اما در برخی مواقع، گرمای هوا به ۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسید و ما زیر آفتاب مستقیم و در شرایط شرجی بسیار شدید با رطوبتی بین ۸۰ تا ۸۵ درصد کار می‌کردیم که بحمدالله توانستیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

او یادآور شد: در چنین شرایط دشواری آنچه دوستان و همکاران‌مان را نسبت به ادامه کار دلگرم می‌کرد، قصه خوب و فضای همدلانه‌ای بود که در گروه شکل گرفته بود و همچنان جریان دارد. غالباً وقتی فیلم‌برداری تمام می‌شد، بچه‌ها احساس می‌کردند که بهتر از فیلم‌نامه کار کرده‌اند و این حس به آنها انرژی می‌داد و باعث می‌شد که روز بعد، پرانگیزه‌تر از روز قبل در صحنه فیلم‌برداری حاضر شوند و کار را پیش ببرند.

سیدزاده خاطرنشان کرد: در طول فیلم‌برداری، یکی از اتفاقات بسیار مهمی که باعث دلگرمی عوامل و گروه تولید «دست ناپیدا» شد، توجه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به موضوع فیلم بود. حضرت آقا چندی پیش، از ساخت این قصه مطلع شده بودند و در یکی از جلساتشان به این موضوع اشاره و دعای خیرشان را بدرقه گروه تولید ساختند. این اتفاق مایه مباهات و دلگرمی بچه‌های ما شد و از آن زمان تاکنون با انرژی و انگیزه مضاعفی درحال پیشبرد کار هستند تا به امید خدا بتوانیم در آینده نزدیک، روند تولید را به پایان برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.